Makeup Mekka lipstick swatch

Det har hopet seg opp med ny sminke som jeg skalskalskal skrive om, og disse leppestiftene fra Makeup Mekka er fem blant mange. De ble bestilt i to omganger, og jeg har vist frem to før, men det innlegget finner jeg ikke igjen. Så her kommer alle, og da altså noen på nytt!

Som vanlig har jeg kjøpt disse på tilbud, og Mouth Mousse, Beach Girl og Girl Next Door kom alle i en Nude-pakke som jeg betalte 50 kr for. De andre to kostet 19 kroner stykket. Hvis du liker Makeup Mekka-leppestiftene, anbefaler jeg å melde deg på nyhetsbrevet deres for da får du beskjed med én gang de starter salg og har spesialtilbud og slikt. Da får du også beskjed når de har ulike Try Me-produkter til 0 kr (men du må selvsagt betale frakt). Bare et lite tips!

Bildet under viser fargene i den rekkefølgen som på bildet over, det vil si at beskrivelsene går til fargene fra venstre til høyre.

Wild at Heart er en mørk lilla farge som jeg har blitt utrolig glad i. Den passer fargene mine veldig godt, og er perfekt spesielt på høsten, men jeg bruker den nå om sommeren, også. Den beskrives slik på nettsiden: “Oppdatert frisk aubergine-tone, blir ikke for dyp og mørk, men blir perfekt i tonen!”, noe jeg er veldig enig i. Det er også lett å variere hvor mørk du vil ha fargen ved å bruke f.eks. fingeren til å “gni” den utover (det gjør jeg), eller ved å bruke leppekost. Dette gjelder forsåvidt for alle Makeup Mekka-leppestiftene. Og så likte jeg navnet veldig godt da, hehe!

Smashing er som dere ser rosalilla og matt. Det med mattheten er egentlig veldig fint, men på leppene mine blir det ofte litt klumpete. Smashing er ikke Smooth and Creamy Hydrating Lipstick som Wild at Heart, men Matte Extra Long Lasting Lipstick, og det vil si det er en litt annen formula. For meg fungerte altså ikke Matte Extra Long Lasting like bra som Smooth and Creamy Hydrating. Leppestiften blir beskrevet slik på nettsiden: “Matt, kald rosalilla tone, ekstremt kul nettopp til deg som er brunette med mediumtonet hud.” Fargemessig burde den altså passe perfekt til meg, og det gjør den forsåvidt også, men formulaen er altså ikke midt i blinken. Om jeg derimot blander den med f.eks. min lifesaver Savex fungerer den fint!

Mouth Mousse er av samme type som Smashing, altså Matte Extra Long Lasting, og er dermed ikke optimal. MEN denne fargen passer leppene mine perfekt, og dermed er jeg mer villig til å se gjennom fingrene med denne enn med Smashing. Fargen beskrives som “matt, nøytral, gammelrosa-nude-tone”, og den er faktisk veldig, veldig fin. Den er bare a tad mørkere enn min naturlige leppefarge, så den gir en fin touch uten å dominere hele ansiktet. Formulaen krever at jeg bruker en god fuktighetsgiver, som Savex, under, og da er den veldig fin på.

Beach Girl var alt for lys for meg. Også denne er Matte Extra Long Lasting, så jeg tror fargen (som beskrives som myk, hudtonet aprikos) hadde fungert bedre på leppene mine om den var Smooth and Creamy Hydrating, for “tørrheten” fører til klumper og det ser rett og slett ikke så veldig bra ut. Jeg tror at også denne kan fungere om jeg bruker Savex som underlag, men jeg frykter at denne blir kassert for å gi plass til en farge jeg liker bedre.

Girl Next Door er en utrolig fin farge, beskrevet som “matt, myk korallrosa”, og den ser utrolig bra ut på meg. Savex er nødvendig som underlag også her for å unngå klumper, men med den kombinasjonen blir Girl Next Door skikkelig fin på. Veldig sommerlig og fin, og sammen med highlighter og solpudder ser man ut som a million bucks. Lover!

Man kan vel si at dette ikke var mine beste kjøp ettersom fire av fem var Matte Extra Long Lasting, men produktet var verdt pengene når jeg betalte mellom 10 og 20 kroner for hver. Jeg synes det er kjempegøy å prøve nye farger, og det er jo faktisk bare Beach Girl som jeg egentlig er misfornøyd med. Jeg anbefaler virkelig leppestiftene fra Makeup Mekka, de er gode for leppene og for lommeboka, og de har et vidt utvalg av farger. Frakten koster rundt 28 kroner og er dermed ganske lav, og de sender fort. Hurra!


I’ve ordered quite a few lispticks from the Norwegian makeup store Makeup Mekka over the last few months, and I haven’t gotten around to telling you about them – before now. I’m not going to translate everything I wrote (because that’s a lot), but I can say as much as the swatch picture shows the colours in the order that is shown in the lipstick title picture, ergo Wild at Heart is the first colour and then Smashing is at its right and so on. I really like the Makeup Mekka lipsticks, because they are of good quality and cheap at the same time, and especially if you buy them at a reduced price like I always do.

5 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg