Save Our Seas giveaway

Oh, wow, nå er dagen her! Etter en del mailing mellom Trondheim og Sør-Afrika(!) er denne giveawayen nå klar! Fem av dere kan altså vinne et undertøyssett fra det sørafrikanske merket RUBY, som akkurat nå fører en kampanje for å redde havene våre, “Save Our Seas” (SOS). Dette er som nevnt grunnen til mitt samarbeid med dem, nemlig for å skape oppmerksomhet rundt kampanjen og trusselen et forsøplet hav utgjør for kloden vår. For å forenkle og forkorte innlegget litt, velger jeg å skrive resten på engelsk, så jeg håper det går bra.

The day is finally here, guys! At last the giveaway is ready for launch, and FIVE of you can win a lingerie set from RUBY. To make this a bit more simple and not to mention shorter, I decided to write only in English, which I hope is okay for my Norwegian readers.

RUBY is a South African design brand situated in Cape Town, where they design and manufacture all their collections, which consists of lingerie and jewelry. I recommend you all to check out their website and their Etsy store to see all their beautiful creations! I particularly fell in love with their enamel sunbird pendants – so cute!

The heart of the matter is that RUBY is now doing an environmental campaign called “Save Our Seas” (SOS), which weaves in mermaid mythology to introduce key, critical messages about our oceans – and how our selfish, short-sighted behaviours are messing with the only planet we have. Despite the horrendous statistics and ample warnings, there?s a good chance that our grandchildren will never know what wild, natural fish taste like. But the issue goes even deeper than the fish stocks, since the sea as a living habitat has a large effect on life on Earth, and that link is being threatened.

RUBY’s SOS campaign was shot by South African underwater photographer Ilse Moore (website: ilsemoore.com), whose ethereal style expresses their mermaid inspired campaign idea based on the Hawaiian proved: “Care for the ocean and the ocean will care for you”:

A while ago, I posted this video here on my blog, which clearly states how important the message of this campaign is!

As a means to raise awareness on this highly critical issue, RUBY has offered to give out five sets of beautiful lingerie to you, my lucky readers! This is how they look:


Coral & dusty blue lace set – tie dye set

Here are the sets shown in two of the campaign pictures:

This time it’s a lottery giveaway: There is a number of things you can do to get multiple entries (“lodd” in Norwegian), which in turn makes your chance to win even higher! There are two things you have to do to enter the competition:

  • like RUBY’s Facebook page: https://www.facebook.com/pages/Ruby/159586817403253?
  • leave a comment on this post where you tell me which campaign photo you liked the best and what you would do to save our seas! (kommentaren kan selvfølgelig skrives på norsk!)

 

In addition to these obligatory ways to enter the competition, you can also earn extra entries by:

 

To sum up: If you do just the two mandatory things, you get two entries. If you do all, you get five entries.  To make it easier for all of us, I’ve put this whole thing into a Rafflecopter widget, so just log into it with you Facebook account or e­mail address and do you your thing! This giveaway will end Friday night at midnight, and the winners will be announced during the weekend! Good luck, everyone!

a Rafflecopter giveaway

11 kommentarer
    1. HALLO 😀 Hmm, hvilke kampanjebilde jeg likte best? Det nederst til høyre tror jeg 🙂 Jeg må innrømme at jeg ikke er så veldig inne på hvilke tiltak som kan gjøres to save our seas, men som nordlending føler jeg at jeg i hvert fall kan si nei til oljeboring i Lofoten og Senja! Og selv så tenker jeg nå (spesielt etter å ha sett videoen) at jeg burde blir flinkere til å faktisk tenke over alvorlige ting som dette, for det er jeg veldig lite flink til. Spesielt jeg som hadde en hel måkefamilie boende på taket mitt i sommer!

    2. Jeg likte best det med Plastic is forever, siden jeg har de siste årene blitt opptatt av å resirkulere plastemballsje i tillegg til papp og glass/metall.
      Vet (som Anja) ikke så mye om store tiltak som kan gjøres, men som enkeltperson så vil jeg fortsettte å kaste avfall der det hører til og lære opp mine barn og påvirke andre rundt meg til å ikke kaste søppel i naturen og videreføre min resirkulering! Som jeg har sagt til mormor da jeg fikk hun til å begynne å resirkulere melkekartonger: Hun har bare lånt denne jorden av meg, og jeg låner denne jorden av mine barnebarn. Derfor må vi ta vare på den sånn at de også får en jord som ikke er forsøplet 🙂

    3. Favorittbildet mitt er Plastic is Forever/Mermaid, og for å redde sjøen vil jeg bli enda mer bevisst på egen forsøpling og fortsette å informere andre om problemene, slik at vi sammen kan gjøre det bedre 🙂

    4. Fint innlegg! Var flere bra kampanjebilder, men “plastic is forever” gav det sterkeste budskapet for meg, likte det best 😉 For å redde sjøene bør man vel tenke på klima generelt, som f.eks kildesortering som flere nevner her. Jeg har hvertfall sluttet å forsøple ute i naturen, og blir frustrert når jeg ser anna folk gjøre det. Jeg vil også bli flinkere til å ta mer del i gjenbruk av ting istedenfor å kaste 😀 samtidig er det jo også en fin tanke å kjefte på random unger som forsøpler, kanskje jeg skal gjøre det neste gang! Neida. Joda. Men å påminne mennesker rundt seg er i hvertfall en start 🙂

    5. Kelsey Niehaus: Well, Kelsey, you forgot to say which campaign picture you liked the best and what you would do to save our seas, sooo you haven’t really fulfilled the criterias to enter!

    6. I love the second to last image the best! Their last campaign was awesome, but I think I may be even more impressed with this one… Go Ruby! (And I SO hope I win something by them, they’r so great….)

    7. Oh, I almost forgot about the second half of the question…. I’m not sure what my personal role in saving the seas could be yet, but in general, people need to take up sustainable fishing practices and stop dumping. So sad.

    8. Jeg likte Plastic is forever bildet best fordi det et reelt problem at dyr lider pga vår plastikk og de er ikke evig..
      Jeg mener vi må bli flinkere til å rydde opp etter oss selv i naturen og være mer bevist på hvor det blir av avfallet vårt og hva det faktisk kan gjøre om vi ikke bryr oss 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg