Secondhand books

Har sagt det før og jeg sier det igjen: Jeg elsker Fretex! Jeg var innom der en tur i dag for å levere noen bøker, filmer og litt stasj jeg ikke har bruk for lenger, så måtte jeg jo kikke på bokutvalget deres… Som ventet kunne jeg sikkert tatt med meg en hel bærepose full av “nye” bøker, men jeg har rett og slett ikke plass til en hel haug med bøker og måtte dermed nøye meg med tre. Frelseren av Jo Nesbø ble med fordi jeg rett og slett elsker Jo Nesbø, Emma med Jane Austen er jo en klassiker (og kanskje litt mer fordøyelig ettersom den er på norsk) og ikke minst en veldig fin utgave (hardperm, til og med!) og nummer tre ble Tears of the Giraffe, oppfølgeren til The No. 1 Ladies’ Detective Agency (som jeg elsket). Til sammen kostet disse 77 kroner, en veldig grei pris.

I dropped by Fretex (the secondhand store run by The Salvation Army) today to drop off some stuff I don’t need anymore, and I found these three books among heaps of books I could’ve brought home. I love the Norwegian author Jo Nesbø, so “The Redeemer” (“Frelseren” in Norwegian) had to come with me. I also found “Emma” by Jane Austen in hardback (and a very pretty one at that) and “Tears of the Giraffe” by Alexander McCall Smith, the author of “The No. 1 Ladies’ Detective Agency”, a book I Read last year and LOVED. Total price of these three? 77 NOK, a very agreeable price.

7 kommentarer
    1. Ahh, fy søren 😀 Alle disse bøkene kunne jeg tenkt meg selv, hehe. Hvilken Freetex var du på? Det finnes jo to i Trondheim om jeg ikke tar feil. Har ikke vært på noen av dem, men vil helst dit der det er et godt bokutvalg :)!
      – Siri

    2. sarai94: Jeg var på den i Fjordgata (det er en over Solsiden og en på Nardo, også) og der finner jeg ALLTID en bok eller tre, som i dag. En god del gamle, men også flere nye og til og med ganske mange på engelsk! Anbefaler deg å stikke innom, føles bedre enn å kjøpe nytt 🙂

    3. Er også utrolig glad i fretex butikkene, har dessverre ingen i byen min :/ Kunne du ha tenkt deg å skrive en bok anmeldelse til Emma av Jane Austen når du har lest den?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg