Too school for cool

Med januar kommer et nytt semester, og i dag har jeg min aller første forelesning i emnet “Litteratur og nasjon”. Som jeg tror kan bli ganske interessant. Noe som er enda mer interessant er emnet “Tekst, kultur og kontekst”, som i år har undertittelen “Science fiction and society”. Ja, dere leste riktig: JEG HAR ET EGET FAG SOM HANDLER UTELUKKENDE OM SCIENCE FICTION. Jeg har The Hitchhiker’s Guide to the Galaxy på pensumlista, liksom!


(whi)

NTNU, ass. Apropos NTNU og lektor og studier, jeg skal være vikarlærer i engelsk i et par uker! WOHO! Fikk e-mail i går om jeg ville, og jeg sa selvfølgelig ja. Kjekt med både mer erfaring og cash i lomma, for å si det sånn. Ah, livet. Apropos, nå er jeg over halvveis i mastergraden min, wopeee! Ha en flott dag!

Hi there, guys(?) and dolls! As it is January again, a new semester comes along, and today I have my very first lecture in a class called “Literature and nation”. Which sounds kind of boring, but after I read the description I found it quite interesting. Although not as interesting as my other class called “Text, culture and context” with the undertitle “Science fiction and society”. Yep, you got it right: I have a whole class focusing on science fiction! I mean, I’ve got The Hitchhiker’s guide to the Galaxy on my reading list! I LOVE NTNU (my university)! And speaking of NTNU, teaching and studies, I’m going to be a sub English teacher for a couple of weeks! WOHO! I got an e-mail yesterday with the request, and of course I said yes. I could use both the experience and the cash. Ah, life is good. You know, I’m actually halfway through with my master degree (I don’t know what it’s called in English, so excuse me if I use the incorrect term), hurrah! I hope you all have a great day!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg