Busy bee

Onsdag og torsdag er meget travle dager for min del. Først er jeg ute i praksis, så stikker jeg hjem og legger igjen skoleveska og tar med jobbsekken, løper ut døra og tar bussen til badevaktjobben. I går var jeg ikke hjemme før kvart over ti fordi busselskapet har faktisk fjernet nibussen fra der jeg jobber, det vil si at siste buss for kvelden går klokka åtte og jeg er ferdig på jobb sånn ti-kvart over åtte. Flott. Heldigvis går det tog, ellers hadde jeg ikke kommet meg hjem!

I dag skal jeg undervise i engelsk i nitti minutter – helt alene – og jeg gleder meg! Har tenkt å snakke litt om poesi, komme med eksempler, ta litt overflatisk analyse og så skal de få prøve å skrive limericks. Aller først skal jeg innlede timen med en liten muntlig aktivitet, nemlig “Find someone who”. Jeg har laget en liten liste med faktasetninger, “find someone who likes to play football, loves pizza, has read Harry Potter”, og så skal de gå rundt og spørre hverandre om de har gjort/gjør/liker noen av tingene på lista. Planen er å få alle til å snakke engelsk OG gjøre de litt bedre på å omstille seg fra en setning i tredjeperson til et spørsmål i andreperson OG kanskje de ender opp med å vite litt mer om hverandre. Ikke dumt, hæ?

Jeg fikk forresten en nydelig genser i posten i går, som jeg kanskje kan vise frem i morgen. Fra og med NÅ har jeg det nemlig litt travelt! Ønsk meg lykke til i undervisningen, og ha en flott dag!

7 kommentarer
    1. Oj, det var en morsom aktivitet du hadde funnet på. Ikke gjort noe lignende, og jeg tror det vil passe ypperlig! Du er superflink og massemasse lykke til 😀 Nå husker jeg ikke hvilken klasse du er i jeg.. Usikker på om du har skrevet det på bloggen også, hehe 🙂
      xx Siri

    2. sarai94: Skal ikke ta æren for den selv, for vi ble tipset om det i en fagdidaktikktime, men det fungerte i alle fall veldig bra! Jeg har bevisst valgt å ikke skrive detaljer om hverken klasse eller skole på bloggen, taushetsplikten går jo mest på enkeltpersoner og personvern, men jeg vil heller være på den sikre siden og unngå slike detaljer. Men jeg har engelsk for VG1 og fransk for VG2, for så langt kan jeg vel strekke meg mht. “utlevering” 🙂

    3. sv- Jeg forstår det veldig godt! Så det var derfor jeg kun spurte om klasse 🙂 For jeg har også vært litt passiv til å si for mye til praksisplassn jeg selv var på. Er jo så lite som observasjon, men man ser mye i løpet av 15 timer har jeg forstått! Gleder meg sånn til å bli lektor, ble bare mer inspirert av praksisn 😀 !

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg