Halcyon Days

Tid for litt musikktips igjen, og denne gangen er det Ellie Goulding som står for tur. Jeg har likt Ellie siden Under The Sheets og sommeren da jeg kjøpte Lights og hørte albumet igjen og igjen den første sommeren jeg hadde lappen. Halcyon ble gitt ut i oktober i fjor, og nå på mandag kom Halcyon Days, som er Halcyon med åtte nye sanger, blant annet Burn og You My Everything, som jeg begge har skrevet om og sistnevnte var jo også med på Effy-episodene i Skins sesong sju.

Halcyon hørte jeg egentlig ikke så mye på, men de tilleggssporene på Halcyon Days… OMG! Hørte dem for første gang i morges og igjen etter skolen, og jeg falt helt. Ellie har jo en veldig nydelig og helt særegen stemme (har hørt liveopptak og den ER virkelig så spesiell som i studioversjonene), og hun har nå vandret inn i et mer basspreget lydbilde med en god del electronica-elementer (spesielt i Stay Awake der hun har med seg Madeon). Tekstene er fremdeles av samme sjanger, de er bare gjort litt mer kraftfulle ved hjelp av musikken.

Her er mine favoritter fra Halcyon Days (tar ikke med Burn eller You My Everything siden jeg allerede har postet dem for en stund siden, men de er definitivt med):

Goodness Gracious

Hearts Without Chains

How Long Will I Love You

Siden albumet er ganske upbeat (bortsett fra de rolige sangene, obviously) tror jeg dette albumet kan være ganske bra til trening, så i alle fall for meg en skikkelig power-runde akkompagnert av Goodness Gracious da jeg hørte den på bussen i dag! Har du noe musikk du vil tipse meg om?

My English translations have been quite absent lately, and, hand on my heart, it’s because I’ve forgotten. BUT I’ll try harder from here on, starting now. I’ve been listening to Ellie Goulding’s Halcyon Days today, it was released on Monday and it has all the tracks from Halcyon plus eight new original tracks. In the YouTube clips above I’ve chosen a few of the new songs which are my favourites. Hope you like them!

4 kommentarer
    1. Har ikke lagt så mye interesse rundt denne artisten for å være ærlig, men det er på grunn av at jeg har mine klassiske favoritter. Hører på sangene til Queen og The Killers om og om igjen. Litt sykt at jeg aldri blir lei, men i alle fall Queen vil alltid være i mitt hjerte <3
      Men tusen takk for tips, må jo begynne å få litt variert musikksmak 😉

    2. etter å ikke ha lest noen blogger på typ en måned er jeg tilbake i lesinga. dette var første posten jeg gikk inn på, og her var det musikktips og greier: SCORE.
      <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg