Fall pieces

Høsten har kommet til Trondheim for fullt med regn, sur vind og generelt kalde dager. Jeg må snart begynne å bruke ullsokker på heltid igjen ettersom bomullsokker gjør føttene mine om til istapper, og et skjerf om halsen blir straks en livsnødvendighet. Heldigvis byr høsten på så mye nytt, både av farger, snitt og ikke minst: Inspirasjooon!


(whi)

Her er noen plagg fra klesskapet mitt, både fra tidligere år og som er kjøpt nå nylig, som jeg kommer til å bruke mye i høst.

MILITARY JACKET

Denne kjøpte jeg på Primark i Oxford Street i januar i år. Jeg fant den på herreavdelingen etter å ha sett gjennom resten av butikken og kun funnet tynne skjorter i militærmønster. At den kostet bare ti pund funket også riiimelig bra for min del! Siden den ikke er så innmari tykk blir den vel brukt nå og ut september-ish, sammen med røffe topper, shorts og tykke strømpebukser.

BURGUNDY JEANS

Disse er fra Bik Bok og ble en del av klesfamilien min i fjor høst. Det fester seg en del hår og slikt på dem, så kvaliteten er ikke helt på topp, men de er i alle fall ikke svarte (for da hadde støvet og hårene syntes myyye bedre). Jeg liker fargen veldig godt og burgunder er jo høst, ikke sant?

SKATER SKIRTS

En nyfunnet craze jeg utviklet gjennom sommeren. Jeg fant endelig et i skinnimitasjon på salg på Asos, og det i fløyel fant jeg på eBay for 30-40 kr. Jeg må må må bli flinkere til å gå i skjørt! For det første er det veldig fint og så føler jeg meg så innmari fin når jeg først tar på et.

LEATHER BOOTS

Klassiske ankelboots fra Ellos som ble kjøpt i fjor høst, og et par røffe biker boots som ble kjøpt på Primark London i januar. Med disse to kan jeg være både pyntet og tøff, alt etter hva annet jeg bruker til.

KNIT

Ja, dette sier seg jo selv. Jeg har lange, korte, vide, smale, lyse, mørke. Jeg har til og med en kjempefin mønstret en i rosa! Her er faktisk kun et utvalg (ops).

DREAMCATCHER JEWELRY

Jeg kan bruke slike året rundt, men synes det er ekstra fint til strikk og kanskje en denimshorts utenpå tykke strømpebukser. Jeg har i tillegg flere jeg har laget selv og et som er på vei over Atlanterhavet fra Minnesota. Hurra for Etsy!

Hva er essensielt for din høst?
Hva synes du om slike innlegg der jeg viser mine egne klær i stedet for at jeg bruker for eksempel Polyvore?

Here are some pieces from my own wardrobe that I’m guessing will be used a lot this fall. Some are new for the season and some were bought for previous falls. What are your essentials for fall, and how do you feel about posts like this where I use my own clothes instead of pasting pictures from Polyvore and such?

14 kommentarer
    1. litt sykt, men følte at jeg har alle disse plaggene i skapet mitt 😀 Er så og si klar for høsten da, hehe ^^’ !
      Hva studerer du i Trondheim forresten :)? Flyttet hit nettopp for å studere faktisk
      xx SIRI

    2. Har forresten et spørsmål angående skjørtet du kjøpte fra ebay. Er det passelig lengde for deg? Har vært veldig skeptisk til å bestille skjørt fra ebay, for de ser jo så korte ut på kineserne! Så jeg lurte på om du syntes lengden var grei og eventuelt hvor høy du er, hehe 😉 Er selv 175 cm, og det er ikke så ofte kinesere har den høyden akkurat 🙂
      sv- Takktakk du 🙂 Kjøpte en del fra E.l.f for noen år tilbake, men ble kun fornøyd med kostene. Var veldig missfornøyd med blant annet kajalene, neglelakkene, mattende pudder, øyenskygger osv- men der synes jeg MUA har laget en del gode produkter. Har selvfølgelig gjort noen bom innenfor MUA også, men gjorde flere innenfor E.L.F faktisk. Anbefaler du noen spesifikke produkter fra E.L.F må du gjerne si fra : ) !

    3. sarai94: Som oftest når man bestiller klær fra eBay er det oppgitt mål (bust width, length, arm girth, +++) og hvis det IKKE er oppgitt anbefaler jeg å finne en annen selger. Størrelser går det ikke an å stole på, så mål er et must. Skjørtet er 45 cm langt og det passer meg veldig fint – kan bøye meg uten å vise frem hele rumpa som jo er et pluss. Jeg er da 172 cm høy, men jeg tror ikke de centimeterne vil utgjøre SÅ mye. Det beste ville være å ta målebåndet fatt og sammenligne med et skjørt du har fra før. 🙂 (her har du forresten annonsen: http://www.ebay.com/itm/350826761861?var=620143500533&ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649)

      Når det gjelder ELF så er det synd å høre at du er misfornøyd! Jeg har blant annet en øyenskyggepalett jeg synes er kjempebra, kremøyenskyggen deres er den beste jeg har prøvd og jeg er også glad i leppestiftene deres! Neglelakkene fra ELF må jeg si meg enig i at ikke er så fantastisk bra, men jeg synes de fungerer helt greit i forhold til prisen. Resultatet med sminke varierer jo fra person til person med hensyn til hvor fet/tørr hud man har, hvordan og hvor mye man bruker, osv. 🙂

    4. Tusen takk for alle tipsene! Skal sjekke ut linken!
      Så enig i det du sier om meninger angående sminke. Et produkt kan virke supert for en, men grusomt for en annen. Burde vel gi elf en ny sjanse, for er jo en stund siden jeg bestilte. Har jo kommet masse gode produkter i ettertid, hehe 😉

    5. sarai94: Jeg tror de nyeste produktene deres, og spesielt Studio-produktene, er noe å satse på! Har prøvd en del derifra selv, i tillegg til både ansikts- og øyenlokkprimer. Synes begge var gode, og den til ansiktet fungerte bedre for meg enn en fra BareMinerals 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg