Billig vs. dyrt: Travalo

De fleste som følger med på hva toppbloggerne skriver om har vel fått med seg “fenomenet” Travalo – den lille reiseflasken for parfyme?


And may I add, cheesiest logo ever?

Den prises jo opp i skyene, den lille flasken man kan fylle med 50+ doser av sin favorittparfyme og ta med seg overalt, men hvor mye skal man egentlig betale for en liten beholder? Jeg har sjekket litt rundt…

På norske coverbrands.no finner man følgende:


(link i bildet)

Hundreogfemtikroner der altså, noe jeg synes er i dyreste laget. Så jeg gikk videre til feelunique.com, en side jeg har blitt meget glad i, hehe:


(link i bildet)

30 kroner avslag der, men jeg var fremdeles ikke fornøyd. Hello, eBay:


(link i bildet)

Nå er jo dette eBay, og selv om bildene viser en Travalo-flaske er det godt mulig at man slettes ikke får the real thing. MEN selgeren har jo 99,7% positiv feedback, og etter min erfaring kan man faktisk stole på de aller, aller fleste med feedbackprosent over 99. Så her kan man faktisk få en Travalo 120 kr billigere enn på Coverbrands! Selgeren holder også til i UK, noe som vil si en nokså kortere shippingtid enn om selgeren hadde holdt til i Asia (som de fleste billige selgere gjør).

Men dere, jeg er jo ikke den som MÅ ha merkevarer. Ved å søke “travalo” på eBay kommer det nemlig opp enkelte “Super Hot Similar Travalo Refillable MINI Perfume Bottle perfume atomizer spray”-treff. Ikke merkevaren altså, men en lignende design. Pris:


(link i bildet)

Her risikerer man jo å få en fullstendig dysfunksjonell greie, men for 20 kroner går det helt greit for meg! Nå har jeg akkurat bestilt denne og det tar vel en drøy måned før jeg får den (selv om det noen ganger tar en uke!?), så jeg får ikke til å si noe om kvaliteten ennå – det blir når den kommer. Jeg kan jo også bli positivt overrasket! Hvis du orker å søke litt rundt på eBay kan du også finne andre Travalo-selgere, men den jeg har som eksempel #3 er den billigste med hensyn til shipping og rating. Jeg er faktisk ganske sikker på at det er the real deal, men som sagt går det ikke an å være HELT sikker.

Så, nå kan man jo velge selv da, hvor mye man synes en slik flaske er verdt. Tross alt fins det jo noen av oss som ikke blir personlig sponset av Coverbrands, og da synes i alle fall jeg det er greit å spare litt.  Og sånn forresten: Åh, jeg synes det er så GØY å skrive slike innlegg! 😀

//

Okay, I won’t be writing all of the above in English, but here’s a quick sum-up (and if you are intereset, the pictures above link to the various sellers):

  • coverbrands.no sells the Travalo Travel Perfume Bottle for 149 NOK
  • feelunique.com sells the same product for 120 NOK
  • the eBay-seller onlinebeautybuys sells the supposedly real deal for not even 70 NOK (but with eBay, you can’t really be sure when it comes to brands)
  • the eBay-seller 1stparts.store sells a Travalo-LIKE product for just over 20 NOK. And as the cheapie I am (is that even a word? Well, it is now) I – of course – bought this one! When I (hopefully)get the product in a few weeks time, I’ll tell you if it actually works or if it’s just a leaky little plastic bottle that’s not worth even 20 NOK. Ok?

With this little “guide” I’ve given you guys some options if you want a Travalo as much as me. After all, not everyone is personally sponsored by Coverbrands and at least I like to save a little money if I can. And by the way, I LOVE writing about these sort of things! 😀

4 kommentarer
    1. Liker at det er flere som tenker slik! Skjønner ikke hvorfor man skal ha alt av merkevarer, liker heller å spare penger på billigere og minst like fine/brukbare ting 🙂

    2. Elise: Ja, enig! Hater når folk sier at merkevarer alltid er av bedre kvalitet, for DET er i alle fall ikke sant! Spesielt når man er student/ung er det jo kjekt å spare litt, så jeg prøver på det 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg