Night terrors

Her er en tekst jeg fant i den laaange utkastlista mi som aldri har blitt publisert. Jeg tror den har ligget i arkivet en god god stund, og jeg husker ikke engang hvem jeg mente da jeg skrev den. Men den var jo ikke så verst, om jeg får si det selv.



– Hysj, lukk øynene og sov videre, du.

Du vet ikke at en dag skal jeg bråvekke deg. Fortelle deg alt du har gått glipp av mens du har sovet. For det har du, lenge og vel. Du har lukket øynene for verden, sovet vekk livet ditt og her står jeg og bare lar det skje.

Du vet ikke at en dag skal du ikke få sove mer, du skal ligge drømmeløs hver natt og høre monstrene under sengen. Monstrene i skapet. Monstrene i hodet ditt. Og alle ser ut som meg. For jeg skal rive ut hjertet ditt, jeg skal sette tennene i det som det utysket jeg er. Jeg har visst det hele tiden, jeg ser klør i stedet for negler og hoggtennene i kjeften. Jeg har alltid visst det, og du vet det ikke engang nå.

Du vet ikke at jeg skal rive opp innsiden din med isnende ord, du skal ligge der og blø gud vet hvor lenge. Du skal ikke dø, du skal bare ha det så vondt at du ønsker døden. Men den vil jeg ikke gi deg. Jeg er jo et monster.

Du vet ikke at jeg en dag skal rive deg ut av drømmene dine, drømmene dine om deg og meg; om barna våre; om hjemmet vi skal bygge sammen. Du vet ikke at det ikke vil være et deg og meg mer, du vet ikke at det i sannhet aldri har vært. Du bare smiler og sluker løgnene jeg gir deg som om de var de fineste retter. Slik ser de jo også ut, jeg har aldri sagt at jeg ikke er et bedragersk monster.

– Hysj, lukk øynene og sov videre, du.


(whi)

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg