If I could find you now, things would get better

Husker du den du var?

Da du kledde deg i svart bukse med bukseseler og stripete topp. Da eyeliner og mascara var de eneste sminkeproduktene du brukte (nei, ingen øyenbrynsblyant – dessverre…) og oppmerksomhet fra ham (eller noen) var noe du aldri trodde du skulle få. Ever.

Da du fikk til alt du bestemte deg for (unntatt å hoppe bukk), da du nærmest bodde sammen med bestevenninnen din. Da du virkelig oppdaget musikk for første gang, da du bar med deg discman og CD-er i sekken. Da en brent-CD var rene skatten og noe av det kjæreste du eide, for det var “Nina og Julies Supermix 2007” og “Yellowcard +++” og “Punk-Rock <3”. Og det var denne: Yellowcard – Ocean Avenue

Da tårene strømmet fordi det var ikke deg han hadde kysset på festen, det var henne. Åh, alle andre enn henne. Hun med det fine håret, de store øynene, de puppene. Så satt du der, med ditt lange, kjedelige hår, udefinerte ansikt (igjen, brukte ikke øyenbrynsblyant) og pupper i en trenings-bh fordi det var ikke nok til å fylle en ordentlig en.

Husker du nå?

Åja. Jeg har fremdeles det lange håret, men det har fått gjennomgå noen endringer siden den gang og jeg vil ikke kalle det kjedelig. Jeg har oppdaget øyenbrynsprodukter og er ganske så fornøyd med det nå definerte ansiktet mitt. Puppene fyller en c-cup, så jeg kan vel ikke klage på dem, heller. Oppmerksomhet fra det andre kjønn har jeg fått mer enn nok av til tider, og hun jenta som jeg var så sjalu på? Vel, jeg ville ikke blitt henne om jeg hadde fått penger for det. 

Men så ser jeg One Tree Hill, hører på Yellowcard,  finner frem noen bilder datert før digitalkameraet ble introdusert og et knippe brent-CD-er datert 2007og husker en veldig fin tid i livet mitt, selv om det kanskje ikke føltes slik da.


(priv.)

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg