Billig vs. dyrt: NYX-sminke

Har sååå lyst på rosa skimmerøyenskygge og fant følgende på nelly.com:


Men altså – 95 kroner for en øyenskygge!?

Så rotet jeg meg inn på cherryculture.com og fant:

Neimen, HEI! Den eksakt samme øyenskyggen (man velger farge lengre ned) til ca. 25 kroner!

Ja, det er mer i fraktavgift og ja, det tar lengre tid å få det, men nå fikk jeg NYX-øyenskygge, en NYX-leppestift (fant ikke den eksakt samme, men ville vel kostet rundt 125 kroner på nelly.com) og to neglelakker fra LA Colors – pluss frakt fra USA – til 140 kr. For den summen hadde jeg fått øyenskyggen og frakt fra nelly.com. JUST SAYING!

I tillegg har cherryculture.com en slags reward-funksjon, der man tjener inn poeng hver gang man handler. Når man har 250 poeng, kan man bytte det inn i gavekort til en verdi på 10 dollar, og så videre oppover i skalaen. Det tar riktignok noen bestillinger for å få 250 poeng, men uansett. 

Hvis noen synes det høres risky ut med en nettbutikk i utlandet som man aldri har hørt om, så kan jeg si at jeg har bestilt derfra før. Forrige gang bestilte jeg med Visakort, nå brukte jeg PayPal (som absolutt er sikrest), og det tok heller ikke såå lang tid før jeg fikk varene (nå er det derimot juletider, så det blir nok ikke noen pakke fra cherryculture.com før på nyåret – hvis jeg ikke er ekstremt heldig).

Som dere kanskje ser er dette innlegget lagt i kategorien budgetista, der jeg skal prøve å finne “tips og triks” for å få klær og sminke, etc. til en billig penge! Høres ikke det bra ut? 🙂

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg