Treningstips: Spotify-appen Moodagent

Jeg driver jo og løper litt noen ganger hver uke, og da er musikken veldig viktig for hvor godt jeg presterer. Jeg har Spotify Premium og bruker mobilen som musikkilde når jeg er på tredemølla (og resten av døgnet når jeg ikke bruker pc-en), og har tatt i bruk en app som heter Moodagent for å optimalisere spillelista mi til treningsbruk. Tenkte kanskje flere ville synes dette var greit, så her kommer fremgangsmåte:

1. Finn musikk.
Jeg velger partymusikk med rask rytme til trening, og har samla en del musikk her. (Rekkefølge har ikke noe å si, dette blir automatisk redigert i appen) Samle all musikken du vil ha i en spilleliste, da du senere skal legge spillelisten(e) inn i appen.

2. Legg til Moodagent i Spotify.
Gå til App Finder i sidemenyen og let opp Moodagent (ligger i skrivende stund på 14. plass i Top Apps). Logoen ser slik ut:

3. Gå inn i Moodagent.
 Trykk Start new playlist og velg humør for lista (har egentlig ikke så mye å si, du skal endre dette senere). Så drar du spillelista inn på området der det står “Drag & Drop any playlist”, og da kommer alle sangene frem med en Moodagent-meny øverst. Her velger du “tempo” som mood og setter en kurve etter ditt behov. Før løping vil jeg anbefale enten den stigende eller halvsirkel-kurven. Nå blir sangene i spillelista automatisk satt opp i den tempo-rekkefølgen du har valgt. Sånn skal det se ut:

Så, når jeg er på tredemølla starter den sangen som er tregest tempomessig, og etter hvert som jeg løper stiger takten på sangene. Jeg synes dette er kjempelurt, og håper dere er enige med meg! 

Når vi først er inne på emnet: Treningsmusikk mottas med takk! 🙂

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg