Hello, tattoo

Jepp, here it is! I går kl. 15 hadde jeg time hos Izzy på Lowlife Tattoo i Trondheim (nærmere bestemt Svartlamoen). Jeg hadde med teksten “wild bird flying” i min egen håndskrift på en lapp og et bilde på mobilen av hvilken type fugler jeg var ute etter. Etter rundt 10 minutter var det bare å legge seg til, nå skulle nåla til verks!

Om jeg var nervøs? JA, men det jeg var redd for var ikke at det skulle gjøre vondt! Neida, jeg var redd for at det skulle kile, ettersom det var på føttene. Smerten var absolutt utholdelig, og jeg lo meg gjennom mesteparten av den knapt halvtimeslange sessionen. Nåla vibrerte nemlig sånn at det kilte (den reaksjonen var visst ikke så vanlig, fikk jeg høre).

Her er jeg nettopp kommet hjem med plasten fremdeles på og litt hoven og småsvart enkelte steder.

Her er babyen(-e?) i dag etter vask med grønnsåpe og innsmøring.

Så, hvorfor de tre ordene og en rekke fuglesiluetter? Wild bird flying er jo fra sangen Wild Bird av norske BigBang, som er en av mine favorittgrupper og som jeg så live tidligere i år. Fugler er jo assosiert med frihet siden de kan fly hvorhen de vil, når de vil, og frihet er noe jeg virkelig verdsetter. Sangen i seg selv er en av mine favoritter, og noen ganger føler jeg meg som en wild bird – flyr litt rundt uten mål og mening, redd for kontakt, vil være alene. 

Plasseringen er også noe jeg brukte en del tid på å tenke ut. Av praktiske årsaker ville jeg ikke ha min første tatovering på et sted som syntes så veldig, jeg er fremdeles ung og selv om jeg har tenkt lenge på hva og hvor, ville jeg ikke ende opp med noe jeg angret på. Derfor er føttene veldig greit, jeg kan vise den frem om jeg vil det.
Videre er plasseringen også symbolsk – frihet for meg er å danse, løpe, gå hvor jeg vil. Hadde jeg f. eks. vært lam ville jeg følt meg som – ja, som en fugl i bur.

 Ettersom tatovering på føttene egentlig er ganske vondt (har jeg hørt) og jeg syntes det kilte mesteparten av tiden, er jeg ikke akkurat skremt ved tanken på flere tatoveringer. Det som er at jeg skal være så jævla sikker på at jeg vil ha den, og så er jeg syyyykt nøye på motiv. Jeg brukte over et år på å finne ut denne her, liksom! Vi skal med andre ord ikke utelukke flere tatoveringer, men jeg tror ikke det blir heeelt enda.

ER SÅ SYKT FORNØYD 😀

4 kommentarer
    1. Så fin den ble!:D Likte den godt jeg!
      Men ja kan se for meg at det måtte kitte under der 😮 tror ikke du har fått meg til å tatovert meg der faktisk, i frykt for kitting!:P

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg