Test: Lush Eyes Right mascara

Jepp, here it goes! Måtte jo teste den med ved nærmeste anledning – mest fordi IsaDora-minimascaraen jeg har brukt siden Masterpiece Max gikk tørr ikke er så snill mot øynene mine (hadde jo sminket meg fra før i går og man vil jo ikke gråte over spilt sminke, altså jeg gadd ikke fjerne sminken kun for å teste denne. MEN  SÅ KOM EN NY DAG!). Og vippene klumper seg. Ersj. Så hello, Lush sin nye vidundermascara med snille ingredienser for alle slags øyne!

Pris: 149,- (5 g)

Ingredienser: Fresh Wheatgrass Infusion (Triticum vulgare), Water (Aqua), Japan Wax (Rhus succedanea), Stearic Acid, Talc,Triethanolamine, Carnauba Wax, PVP,CI77499, Methylparaben

Beskrivelse på lushnorge.no: En enkel, vakker og mild mascara som kan brukes selv til de mest sensitive øyne. Hovedingediensen er hvetegress og den inneholder kun et konserveringsmiddel mot 4-6 som er vanlig.

Forventning: Jeg vet ikke helt, egentlig. Jeg håper så klart den gir sterk farge og holder lenge (uten å drysse…), men jeg kan ikke si jeg forventer det store, dessverre. Det er vel en grunn til at det er så mye dritt i “vanlige” mascaraer? Veldig gøy hvis den gir samme effekt som f. eks. Masterpiece Max fra Max Factor, som er min ubestridte favoritt, men jeg skjønner også hvorfor den eventuelt ikke gir samme resultat. Egentlig kan dette bare gå oppover, jeg kjøpte den tross alt for å prøve.

Vipper før påføring:

Vipper etter påføring:

(ja, jeg ser mascaraflekkene over øyet)

Konklusjon: Positivt overrasket! Trengte kun et strøk for å bli fornøyd, klumpet seg ikke i det hele tatt og ga en fin og kullsvart farge (av en eller annen grunn hadde jeg en mistanke om at fargen skulle være dårlig). Som dere ser fikk jeg slike mascaraflekker rundt øyene, og grunnen til det er at mascaraen er veldig våt og man må dermed være litt forsiktig om man f.eks. har lagt på øyenskygge og ikke vil ødelegge den. Videre var ikke børsten av beste kvalitet, helt standard som jeg ikke er såå glad i. 

Denne mascaraen passer nok best til jenter (og gutter) som ikke liker “spider lashes”:


 men heller et mer naturlig resultat, da den muligens ikke bygger opp tidenes volum. Siden jeg er en av dem som liker å se lett sminket ut, så falt denne veldig i smak. Resultatet jeg fikk med denne er ikke så langt fra det med Masterpiece Max, så jeg sier meg veldig fornøyd. 

  • Pluss: Trenger kun ett lag (dermed drøy i bruk), god mot øynene, fin farge, drysser ikke (har prøvd å gni forsiktig for å fremprovosere), grei pris, klumper ikke, flasken er 100% resirkulerbar.
  • Minus: Våt formula, litt teit børste som gjør at det kan komme mascara på øyekanten på grunn av konsistensen.

 

Anbefaler jeg den?
JA! Verdt pengene, for all del, og finfint resultat. Man må kanskje ta i betraktning hvilken look man pleier å gå for, passer best for dem som ikke vil ha spider lashes/falsk øyenvippe-look. Selvsagt et pluss at det er øye- og hudvennlige ingredienser som gjør at man slipper å få rosa øyne om man får mascara innpå øyet.

Løp og kjøp!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg