Flytta på dig

SOUNDTRACK: The Killers – Move Away (bare fordi den heter Move Away, egentlig)

Så. Nå har jeg jo flyttet, da. Fra et helt hus med ueeendelig skapplass (or so it seems, at least) til 40 kvadratmeter med en annen person. Det er ikke det at 40 kvadrat er for lite, det er bare sånn at jeg har så mange ting. Ikke bare har jeg mange forskjellige ting, jeg har så mye av hver sort!

For eksempel sko. Jeg har nå to par velfungerende sneakers, et par som ikke er fullt så velfungerende som jeg ikke vil kaste (men egentlig må jeg), et par joggesko, tre par ballerinasko (tror jeg), to par paljettslippers (det ene paret har gått opp i liminga, men jeg vil – ikke – kaste!), et par ankelboots, tre par støvletter (to brune og et i svart), et par Jeffrey Campbell-kopier fra Nelly, et par ordentlige Jeffrey Campbells (som jeg ikke har vist frem ennå!!!), x antall pumps… Og så er det alle de skoene jeg ikke bruker, men som har sentimental verdi. Hurra for meg.


Men jeg skal kanskje ikke klage, trenger tross alt ikke en hel vegg…? (whi)

Jakker har jeg også en god del av. Tre skinnjakker (to er secondhand og den nye er fake), to dunjakker, to dongerijakker, tre fire blazere, tre anorakker, en boblevest, en trenchcoat, en trenchjakke (eller hva jeg skal kalle det), en ulljakke, en parkas… Så husker jeg ikke flere, men det ER flere.

Ja, så har vi leiligheten. Den er en to-roms, med kjøkken, stue og gang i ett og et soverom som er bare et soverom. Kjøkken-stue-gang-rommet har ikke all veeerdens garderobe, så hvor skal jeg egentlig få plass til alle skoene og jakkene mine? Det er tross alt en til som skal bo i leiligheten (nå har han sikkert to par sko og to jakker, så han kan egentlig nevnes som en del av problemet, men uansett), og så har vi jo møbler og slikt, også. Eller…


… kanskje jeg bare skal droppe mannedyret og leve alene med klærne, skoene og smykkene mine?

Det er altså tid for å ta på seg veldedighetshatten. 
“Ja, hallo, det er Fretex [et eller annet sted]?”
“Hei du, æ har et containerlass med sko og jakka æ, kan æ lever det på Fretex, eller?”
(Nok en gang: Trøndersk er utrolig sjarmerende, kanskje enda mer i skrift enn tale!) 

(Dette innlegget ble skrevet for en stund siden, og jeg kan nå gladelig meddele at jeg fikk plass til alt! Jeg måtte bare sende sju bæreposer med klær og sko til Fretex først. He he…) 

Jeg har det bare bra, forresten! Lever livets gla’ da’r i Barteby og mangler nå bare stuebord for at leiligheten skal bli komplett! Og da kommer det bildeeer! Ü

2 kommentarer
    1. Haha, så bra du fikk plass. Du er vel ikke alene om å ha det problemet. Har mye jeg kunne kvittet meg med jeg også, men aahh denne sentimentale verdien av ting altså..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg