DIY: Flaskesmykke

Har sett flere bilder på weheartit der små flasker med kork i er fylt med diverse ting og blir så brukt som smykker:

“Fancy stuuuff” tenkte jeg, og gikk inn på eBay for å finne meg slike små flasker, og det fant jeg her. Det tok 5 dager og så var de i postkassa mi – sendt fra Hong Kong, mens H&M brukte 9 dager på å sende en pakke fra Skedsmokorset til Trondheim(!). De kostet bare 7,5 dollar inkl. frakt og er bittebittebittesmå og supersøte:


Iiiiiiih.

Så skulle jeg jo fylle en av dem med noe, da. Egentlig ville jeg ha glitter i løsvekt, men det hadde jeg ikke for hånden, så da kom jeg på at jeg sikkert kunne bruke øyenskygge i løsvekt (not my proudest moment). Det hadde ikke akkurat samme effekt, men da jeg skulle skylle ut pulveret som samlet seg i en klump, ble det jo glittervann i den lille flaska! Og det, fant jeg ut, var akkurat slik jeg ville ha det:

It’s so prettyyyy! Som dere ser har jeg bare brukt en litt fin bomullstråd og knyttet rundt halsen på flasken, men det går også an å bruke såkalte “eye bolts” (klikk for å se bilde) for å sette ned i korken, så trer du et kjede gjennom kroken (slik som på de to øverste bildene fra weheartit som du finner lenger oppe i innlegget) og voílà!

Ellers er det lite grenser for hvordan man kan gjøre det, både med hensyn til innhold og hvordan man gjør flasken om til et anheng. Er man litt kreativ går det meste an! Er det litt større flasker det er snakk om, så er det veldig fin pynt, også!

Nå har jeg bestilt meg litt større, avlange flasker for å fylle med litt større ting. Hurra! Bare skriv inn “bottle cork” på eBay, så kommer det opp mange alternativer: store, små, runde, avlange, forskjellige farger, med og uten eye hooks og til og med med innhold. Bruk selgere av så høy kvalitet som mulig (indikeres av et prosenttall som står til høyre for produktet på søkesiden), helst over 99%. Selv har jeg kjøpt varer fra selgere med kvalitet under 99% og har mottatt varen og den var som på bildet og alt, men bare for å være sikker kan man ha som regel å bruke kun 99%-selgere.

Åh, kommer ikke over hvor fornøyd jeg ble! 🙂

3 kommentarer
    1. Så kreativ du har vært da! Virkelig pent ble det også!
      SV: hehe, neida jeg spiser ikke soppen rå 😛 Den stekes i pannen sammen med masse deilig krydder 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg