Ukesplanlegging

Ettersom butikken jeg jobber i er under oppussing, så har jeg veldig mye fri i oktober — også i dag. På mandager pleier jeg å planlegge uka, og i dag er intet unntak. Jeg har gått med søpla og levert plast, glass og metall til gjenvinning, ooog jeg har laget ukemeny og handlet. Akkurat dette siste punktet synes jeg er utrolig kjekt, da jeg sparer både tid og penger. Med hjelp av appen Mattilbud har jeg oversikt over hva slags matvarer som er på tilbud, og om det er noe spesielt jeg ser i tilbudsavisene så kommer det inn på ukemenyen.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Denne appen gjør også at jeg ikke har behov for å få masse papiraviser i posten!

Så da bruker jeg Mattilbud og maten jeg allerede har i hus til å lage ukesmeny, og så skriver jeg opp alt jeg trenger å kjøpe. Etter at jeg har handlet masse kjøttvarer på tilbud i det siste så er fryseren STAPPFULL, så jeg trengte ikke handle så mye annet enn litt grønnsaker og pasta i dag. Dermed har jeg alle matvarer vi trenger hele uka, og jeg trenger ikke gå på butikken igjen. På denne måten har jeg litt mer kontroll over hva vi har i oss (om man går på butikken rett før middag tar man det første og beste, som absolutt ikke trenger å være det beste kostholdsmessig og heller ikke det billigste), samtidig som vi får brukt det vi har i fryseren. Jeg må jo selvfølgelig huske å ta opp det som er frosset til tining, men det får jeg som oftest til ved hjelp av den lille menylappen jeg har hengende på kjøleskapet. Når man setter inn etter frokosten så ser man  hva som skal være til middag, og da pleier jeg å ta ut eventuelle frossenvarer med én gang.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Anbefaler alle å legge inn litt tid enten på søndag eller mandag til å planlegge maten,
det blir så mye enklere de dagene man har det travelt!

10 kommentarer

Siste innlegg