Aprilbøker

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

KIERON GILLEN M. FL. – THE WICKED + THE DIVINE, VOL. 4 // 144 S. // ★★★★☆
“Every ninety years, twelve gods are reincarnated as young people. They are loved. They are hated. And sometimes – just sometimes – they fall into open Superstar wars.” (Goodreads.com)

Kapittel fire i serien er nå overstått, og HER skjedde det ting! Tegningene er tilbake til sin sedvanlige fantastiske standard, og historien tar seg virkelig opp i dette volumet. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

CELESTE NG – EVERYTHING I NEVER TOLD YOU // 292 S. // ★★★★★
Lydia is the favorite child of Marilyn and James Lee, and her parents are determined that she will fulfill the dreams they were unable to pursue. But when Lydia’s body is found in the local lake, the delicate balancing act that has been keeping the Lee family together is destroyed, tumbling them into chaos.” (Goodreads.com)

I en bok som er flettet sammen av fortid og nåtid fortalt av fem medlemmer av en familie, får vi en historie om forventninger, om ekteskap, vennskap og bånd mellom søsken, om svik, om hemmeligheter og om kjærlighet. Det tok en stund før jeg egentlig skjønte hva jeg leste, og i starten var perspektivskiftet ganske forvirrende, men ettersom man kom lenger i historien så ble dette et kraftfullt virkemiddel som fungerte så til de grader. En virkelig fin bok som jeg har gått og tenkt på lenge etter at jeg ble ferdig.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

LEMONY SNICKET – THE BAD BEGINNING // 176 S. // ★★★★★
Lemony Snicket’s A Series of Unfortunate Events har fått en ny vår nå som det har kommet hele to sesonger av Netflix-adaptasjonen. Historien om Baudelaire-søsknene starter dårlig, og det blir stadig verre. Det som kanskje er det beste med disse bøkene er etter min mening språket. Her leker forfatteren med både litterære og språklige virkemidler, noe som gjør det virkelig gøy å lese. Flotte bøker for både barn og voksne!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

SYNNØVE SKARBØ – SYNNØVES SYSTEM: RYDDELYKKE FRA A TIL Å // 158 S. // ★★★☆☆
Dette er en bok med tips og triks for å få et ryddig hjem. Jeg er ganske ryddig og organisert fra før, så for meg ble dette en repetisjon av ting jeg allerede kan og vet, men innimellom kommer det personlige historier fra livet til Synnøve selv, og det er kanskje disse bitene jeg liker aller best. Om du ikke er så flink til å rydde og organisere, så får du her masse nyttige tips!

Hva leste du sist?

6 kommentarer
    1. Jeg leste faktisk den som du har nevnt til Synnøve Skarbø. Har lest begge to hun har og er virkelig inspirerende. Veldig fine bøker jeg kan skrive ned på listen min! 🙂

    2. Det ble en fin samling av bøker for deg i april ser jeg :). Det siste jeg leste var blant annet “En himmel av brev” av Alyson Richman. Boken ble også denne mandagens boktips, hehe 😀
      – Siri

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg