En ny vri på bomullspads

Ettersom jeg fjerner sminke og renser huden min med micellar water (fra Garnier, funker kjempebra), så har jeg vært storforbruker av bomullspads. Slike pads som brukes én gang og ender i søpla, med resten av de enorme mengdene vi kaster hvert år. Jeg tenker at alle monner drar, så nå har jeg lært meg å hekle mine egne fine bomullspads som kan vaskes og brukes igjen og igjen.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jeg skal ikke våge meg til å prøve og forklare dere hvordan man hekler (jeg fikk opplæring av mamma i helgen), men jeg kan si så mye som at når dere først får det til så er det veldig enkelt. Se litt på YouTube-videoer eller få noen du kjenner til å vise deg! Jeg har ikke vært så utrolig nøye og har brukt den aller, aller enkleste teknikken, for jeg fant ut at til denne bruken har det ikke noe å si om de er litt ujevne – poenget er at de funker! Noe de så absolutt gjør, i tillegg til at de har en mild eksfolierende effekt. Hurra!

12 kommentarer

Siste innlegg