Høstlesing

Nok en gang har jeg blitt “utfordret” av Siri, og nok en gang tar jeg i mot innleggstips med åpne armer! Her svarer jeg på noen spørsmål rundt mine lesevaner på høsten.

1. Bruker du å lese mer eller mindre, eller som vanlig på høsten?

For meg er det ikke så stor forskjell fra en årstid til en annen, jeg leser egentlig like mye uansett når det er på året! Men det er jo litt mer “stemning” for å lese på høsten, så det kan hende det påvirker litt.

2. Leser du samme type(r) av bøker som ellers i året, eller leser du noe spesielt på høsten?

Om sommeren går jeg ofte for litt lettere litteratur, så når høsten kommer kan jeg nok ha en tendens til å dykke ned i litt tyngre lesestoff. Men sjangermessig blir det nok mye av det samme, bortsett fra at det kanskje blir enda mer fantasy enn vanlig! Ingenting som litt spennende fantasy på høsten ♥

3. Beskriv den ultimate høstleseplassen!

I sofakroken min, med beina godt pakket inn i pledd og en kopp te eller varm sjokolade i umiddelbar nærhet. Det kan også være noe Lana Del Rey, The Lumineers eller First Aid Kit som spilles av på lavt volum i rommet jeg sitter i, jeg kan ikke ha det helt stille rundt meg.

4. Fortell om en bra bok som utspiller seg på høsten!

Jeg leste akkurat Danny the Champion of the World av Roald Dahl, og den beskrev tidlig høst så utrolig fint! Du kan lese mer om den her.

Hvilke lesevaner har du om høsten?

(bilder fra weheartit)

14 kommentarer

Siste innlegg