Skinnjakkene mine

Jeg har lenge tenkt på å vise frem skinnjakkene mine her, men det har liksom ikke blitt noe av – før jeg hadde mange fridager på rad og bestemte meg for å få unna en del ting som jeg har tenkt på, men aldri somlet meg til å gjøre. Jeg har for eksempel fått unna syprosjektene mine, pottet om oreganoen min… Og fotografert jakkene mine! Nå som høsten akkurat har kommet er det jo perfekt timing også, egentlig!

Den røde jakken er et eBaykupp, dypt inspirert av Emma Swan på Once Upon a Time (ja, så teit er jeg). Den svarte ble med meg hjem fra Bryggerekka bruktmarked i fjor en gang, til den nette sum av 40 kroner.

Den sorte er det nyeste tilskuddet, kjøpt på Cubus for en femtilapp (KUPP). Jeg kjøpte den litt stor med vilje, slik at jeg får plass til litt tykkere gensere under den utover høsten. Den brune kjøpte jeg brukt på ‘Tise (originalt fra barneavdelingen til H&M), og jeg elsker de søte stjernene på foret!

Gult er kult, og denne jakken er nok favoritten av alle. DEN ER SÅ FIN. Min er ikke fra Zara, men fra eBay. Den sorte er fra barneavdelingen på H&M.

Den sorte er den eneste i ordentlig (semsket) skinn, og den kjøpte jeg brukt av Siri, faktisk! Den lyse er fra Bik Bok, og jeg bruker den ekstremt sjeldent, men den er så fin og myk i stoffet at den måtte få bli med, likevel. (du kan få kjøpe den på ‘Tise blunk blunk)

Som dere ser så går det altså i bikermodell, og så blir det jo mest svart. Men hva slår en svart skinnjakke, liksom? Riktig: Ingenting. Men så har jeg selvfølgelig lyst på litt mer farger også, for eksempel babyblå, babyrosa og smaragd-ish grønn. Sukk, men man kan ikke få alt man ønsker seg (kan man?)

Er du også en skinnjakkeperson?

10 kommentarer

Siste innlegg