Make your own scrunchies

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jeg har hatt symaskin i noen år nå, og bruker den sporadisk. Jeg skal absolutt ikke ta på meg noen skredderoppdrag, men jeg får til det meste jeg har behov for. I sommer sydde jeg meg faktisk et helt antrekk av et gammelt dynetrekk, og det ble ikke så aller verst, altså! Sikkert mye å pirke på for en profesjonell, men mer enn bra nok for meg.

Når man driver og syr litt nå og da er det ikke å unngå at man ender opp med en del tøyrester. Enten kan du levere det til tøygjenvinning hos Fretex (de tar imot alt av tekstiler), eller så kan du lage søte hårstrikk! Det er veldig enkelt, og så går det så fort at plutselig hadde jeg sydd åtte stykker. Og hårstrikk er jo noe de fleste har behov for!

Fremgangsmåten jeg tok i bruk er forklart i detalj på bloggen til Ingrid Bergtun, men jeg var for lat til å sy sammen for hånd til slutt, så jeg brukte symaskinen der, også.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

6 kommentarer

Siste innlegg