Sommerlesing

Da Siri skrev et innlegg om sine lesevaner om sommeren, oppfordret hun meg til å gjøre det samme. Det tok litt tid, men bedre sent enn aldri!

1.Bruker du å lese mer eller mindre, eller som vanlig på sommeren?
Jeg leser nok litt mer, men forskjellen er nok ikke såå stor nå som jeg ikke jobber så veldig mye og er ferdig med skole. Leser mye hele tiden!

2.Leser du samme type(r) av bøker som ellers i året, eller leser du noe spesielt på sommeren?
Jeg har en tendens til å gå mot litt lettere lesestoff om sommeren, i retning chick lit og YA (som ikke er fantasy). Jeg har også et sommerlig forhold til The No. 1 Ladies’ Detective Agency-bøkene til Alexander McCall Smith, en bokserie som er veldig fin å lese når himmelen er blå og sola skinner.

3. Beskriv den ultimate sommerleseplassen!
Jeg ligger helst i solen, for da kan jeg lese samtidig som jeg blir brun. De siste årene har jeg fortært mang en bok i  felleshagen i bygget jeg bor, og ellers kan jeg også ta med meg tingene mine til en park i nærheten. Med andre ord: På gress, liggende i sola. Perfekt!

4. Hvilken bok er perfekt for en sløv dag på stranden?
Shopaholic-bøkene av Sophie Kinsella er jo kjempemorsomme, pluss at de er ganske lettleste. Viktig å ikke overanstrenge seg i varmen! Pluss de allerede nevnte bøkene av Alexander McCall Smith.

5. Fortell om en bra bok som utspiller seg på sommeren!
We Were Liars av E. L. Lockhart!!! En utrolig mystisk og spennende bok som jeg vedder på at du ikke klarer å legge fra deg!


(whi)

Hvilke lesevaner har du om sommeren?

4 kommentarer
    1. Så morsomt innlegg! Leser selv mer på sommeren, og tyr også til litt mer lettleste bøker 😀 Men setter også pris på en skikkelig bra krimbok, som må utspille seg om sommeren ;D

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg