Neseplaster mot hudormer

Jeg har en del hudormer/store porer på nesen som det samler seg urenheter i, og har over lengre tid brukt Nivea sine Clear Up Strips – som fungerer ganske bra, egentlig! Men så er det jo gøy å sjekke om det er andre varianter som funker bedre, så jeg har også prøvd Down To The Pore Strips fra Formula 10.0.6 (som var dyrere og dårligere enn Nivea) og nå Pig-nose fra Holika Holika. Hurra for superbillig koreansk skjønnhetspleie!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jeg kjøpte mine fra selgeren Beautynetkorea (topp rating!) her på eBay, hvor du får en 10-pakning til ca. 40 kroner. Pakken er det jo ikke noe å si på, selv om jeg ikke skjønner bæret av mesteparten som står.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Det er altså ti slike i en pakke. Dessverre er de rosa bare på den ene siden 🙁 Anywho, fremgangsmåten (som du finner på eBay-siden) er som følger:

1. Væt nesen og området rundt (plasteret går litt ut på kinnene, alt ettersom hvordan nesen din er formet)
2. Fjern plasten fra plasteret og sett den klebrige (rosa) siden ned på nesen.
3. Vent i 10-15 minutter (til plasteret er helt stivt) mens du ser slik ut:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

4. Ta av plasteret og se på de ekle greiene som er dratt ut av huden din (følte ikke for å inkludere illustrerende bilde her).

Det er altså ganske enkelt, men funker det? Ja, til en viss grad. Jeg føler at varianten fra Nivea klarer å gå litt dypere enn hva den koreanske Pig-nose gjorde, men samtidig er Nivea dobbelt så dyr, og der har man kun fem plastre for nesen (samt fem for haken, men for meg er ikke det så nødvendig). Man kan altså si at med Pig-nose får man fire ganger så mye for pengene som med Nivea! Nå har jeg jo fremdeles ni plastre og man bruker jo ikke slikt såå ofte, men man skal ikke se bort fra at jeg kjøper denne varianten igjen.

Har du prøvd slike plastre før?

17 kommentarer

Siste innlegg