Makramé: Planteholder

Som jeg har nevnt et par ganger (men aldri vist frem på noen måte), har jeg begynt litt med diverse makraméprosjekter. Det har blitt noen planteholdere og mini-veggdekorasjoner, og nå holder jeg på med min første ordentlige veggdekorasjon (den er altså ikke ferdig ennå, så glem den for en liten stund). Planteholder i fokus, denne gangen!

På Fretex fant jeg en ampel, altså en blomsterpotte som skal henges opp under tak eller på en vegg.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

I den var det festet helt enkelt nylontau med diverse misfarging, så jeg fjernet tauet og laget mitt eget oppheng, makraméstyle, av bomullstau. Det tok ikke mange minuttene og er slettes ikke komplisert, men jeg ble ganske så fornøyd, jeg!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Og her bor altså hvitløkene mine! Fedd som lå litt vel lenge i kjøleskapet og fikk skudd på endene, og så satte jeg dem bare ned i jord. Spennende!

Jeg har også laget en planteholder for vanlig potte (ikke ampel) i bursdagsgave til mamma, og jeg prøver meg stadig på nye design. Det er ganske gøy, for jeg lager mønstrene selv og tar det litt på sparket – slik det er med det meste for meg.

Har du holdt på med makramé noen gang?

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg