Bakemester Harepus

Daaa håper jeg dere har hatt en flott helg? Det har i alle fall jeg, som har vært på Røros i anledning pappas 60-årsdag. Litt trist å dra fra Winter Wonderland til triste, grå Trondheim, men sånn er det bare. Ingenting å gjøre no’ med!

Ettersom julaften er nært forestående driver jeg i dag og gjør ferdig gaver til onkler, tanter og faddere – nemlig kjeksbakst! Det blir havrekjeks med sjokoladebiter – i år som i fjor – innpakket i cellofan og puttet i en fin gavepose sammen med et julekort. Enkelt å lage, fint å få! Oppskriften jeg bruker finner du her. Jeg smelter margarinen før jeg blander med resten, og så kjøler jeg deigen i kjøleskapet før jeg tilsetter sjokoladen, hvis ikke smelter sjokoladebitene. Det påvirker ikke smaken overhodet, men de ser jo finere ut om sjokoladen ikke er smeltet inn i deigen før steking.


Bilde fra fjorårets kjeksøkt

Hva gjør du i dag?

14 kommentarer

Siste innlegg