Kikert bolognese

Min kjærlighet for kikerter tar aldri slutt, og nå har jeg kombinert disse proteinbombene med min pastafavoritt, bolognese. Det er billig, raskt og godt – hva mer kan du be om?

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Du trenger:

en boks kikerter
100 g store champignon, hakket
to bokser hakket tomat
2-3 dl vann (spørs på hvor vid kjelen er)
200 g foretrukket pasta (jeg gikk for fusilli)
1 ts salt
1 ts pepper
0,5 ts hvitløkspulver (eller et par knuste hvitløksfedd)
1 ts løkpulver (eller en kvart løk, hakket)
2 ts basilikum
1 ts oregano
2 ss tomatketchup
3 ss revet ost

Ha sopp og kikerter i en stor kjel og stek raskt i litt olje før du tilsetter hakket tomat. Jeg pleier å kjøre tomaten i en blender først slik at man slipper store klumper. Ha så i pasta og rør om, tilsett vann slik at pastaen er dekket og dermed blir kokt. Når pastaen er spiseklar, tilsett krydder og ketchup (smak deg gjerne frem istedet for å følge oppskriften slavisk). Rør inn revet ost rett før servering, og voilà!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

God, varmende og helt kjøttfri!

4 kommentarer
    1. Åh, det er så godt det! 😀 Gjerne ta turen innom foto siden min å legge igjen et spor! Har slettet alle innlegg, begynt fra scratch! Håper du får en fortsatt flott Onsdag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg