Ronja

Etter å ha lest Brødrene Løvehjerte og Mio min Mio, er jeg nå igang med Ronja Røverdatter. Jeg leser dem på svensk, for jeg synes det er fint å lese på originalspråket så langt det går. Og svensk er jo så morsomt, de bruker så mange (i mine øyne) rare ord, samtidig som det er fullt forståelig for en norsk jente. Og det er jo en fordel å forstå det man leser!

Ellers er det jo fredag, og jeg har vannet planter, resirkulert litt, ryddet litt, før jeg nå skal støvsuge. I kveld blir det hjemmelaget pizza og mest sannsynlig et par episoder av The White Queen på skjermen (sjekk den ut på Netflix om du liker historie og kostymedrama). Gledings! Hva gjør du i dag?

4 kommentarer
    1. Ahh, denne leste jeg for mangemange år siden 😀 På norsk riktignok.
      JA, den har jeg sett! Så den forrige sommer, og nå holder de faktisk på å spille inn fortsettelsen. Har bøkene som tv-serien er basert på, men ikke rukket å lese dem enda. Altfor mye som skal leses….
      – Siri

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg