Secondhand books

Jeg liker loppemarked. Hva er bedre enn loppemarked? Jo, bokloppemarked. Omtrent én gang i måneden arrangeres det bokloppis i Kjøpmannsgata her i Trondheim, og på fredag for to uker siden dro jeg bort for andre gang sammen med en venninne. Det er utrolig mange bøker stablet fra golv til tak, og det er jammen ikke lett å få oversikten, men jeg fant da noen skatter!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Skinninnbundne volumer med eventyr til 30 kr. per bok, to av H.C. Andersen og ett av Brødrene Grimm. Som matcher!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Eventyrbok med illustrerte Disney-eventyr, akkurat sånn som jeg leste i hos tante og onkel da jeg var liten, 10 kr.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Og så fant jeg en pensumbok til litteraturfaget mitt til 10 kroner. Kupp!


I went to a secondhand book market Friday last week, and I ended up with these: Three leatherbound volumes of fairytales, a cute Disney fairytale book with pretty illustrations, and a book from the reading list of my literary course this spring. Bargain!

10 kommentarer

Siste innlegg