Merci, 2015

SOUNDTRACK: All This Love by Angus & Julia Stone

Først og fremst: Godt nyttår! Til tross for lunger og bihulesystem som ikke var helt i orden hadde jeg en kjempefin nyttårsaften med gode venner rundt meg, og vi gikk det nye året i møte ved å se på fyrverkeri fra balkongen.

fireworks, gif, and new year image
(whi)

Jeg pleier jo å ta en oppsummering av måneden som har gått, det vil si at egentlig burde jeg hatt et Merci, decembre-innlegg, men ettersom ikke så alt for mye skjedde i desember tar jeg en årsoppsummering i stedet. Takk for…

♥  min fine, snille, gode kjæreste som står ut med meg, uansett

♥  en veldig koselig tur med kjæreste og svigers til Barcelona

♥  at jeg er ferdig med PPU-delen av utdanningen min, og at FoU-prosjektet gikk såpass bra. Vi fikk B!

♥  en utrolig fin tur til Paris, der jeg fikk et lite selvtillitsboost med hensyn til fransken min

♥  at jeg fikk en utrolig flink masterveileder, og at vi sammen kom frem til en ordentlig spennende og god oppgave

♥  alt det flotte jeg har fått til både bursdag og jul, jeg har så snille mennesker rundt meg!

♥  alle de fantastiske, finurlige og spennende historiene jeg har lest. I ♥ BOOKS! (egne bokinnlegg kommer, både for desember og for 2015)

♥  alle de flotte klærne jeg har kjøpt. Jeg har blitt helfrelst av H&M DIVIDED dette året, og jeg finner alltid noe fint der. Jeg venter på nok en H&M-pakke i posten i skrivende stund, hehe

♥  treningslyst, jeg har faktisk trent noenlunde jevnlig dette året, og jeg håper den gode rutinen blir med meg i 2016

♥  at vi flyttet. Jeg hadde kanskje ikke så lyst i utgangspunktet, mest pga. alt styret, men nå trives jeg så mye bedre hjemme. Det er lyst, pent, romslig, egentlig alt den forrige leiligheten vår ikke var

♥  at Mummikoppsamlingen har vokst seg opp til hele 28 kopper! Til å ha samlet i 2 og et halvt år synes jeg det har gått innmari fort, og jeg har faktisk ikke kjøpt så veldig mange selv, heller

♥  økonomisk frihet, samtidig som jeg har spart en del

♥  at jeg har funnet tilbake til de gode gamle vennene mine fra barne- og ungdomsskolen. Tenk at vi fremdeles passer så godt sammen etter alle disse årene!

♥  så fantastisk mye god som er blitt sluppet dette året, samtidig som jeg har gjenoppdaget gamle favoritter

♥  at jeg har blitt flink til å planlegge og skrive lister, dagene mine har blitt veldig mye mer strukturerte og målrettet

♥  en utrolig fin førjuls- og juletid, med gløgg, Dr. Who og levende lys

♥  familien min, at vi har og tar vare på hverandre

♥  Mad Max: Fury Road, den beste filmen jeg så dette året

♥  huden min. Den oppfører seg for det meste veldig fint, og jeg føler aldri at jeg må dekke den til annet enn med anti-shine-pudder. Jeg er fullt klar over at ikke alle føler det slik

♥  de to beste venninnene mine, K og A. Flotte mennesker jeg føler er mer lik meg enn de aller fleste andre, og som det er så utrolig flott å ha uansett hva det gjelder

♥  grønne planter. Fins det noe finere? Aloe vera og sukkulenter, pluss diverse andre jeg ikke husker navnet på er blitt mine favoritter, og at de i tillegg er lettstelte er slett ikke noe minus

♥  at å ha vår aller første nyttårsaftenmiddag gikk knirkefritt og at gjestene koste seg. Jeg elsker å være vertinne ♥

 

Det er nok mye mer jeg ikke kommer på akkurat her og nå, men dette er nok de viktigste. Forresten, et punkt til:

♥  Takk for mine fine lesere, som stikker innom jevnlig og legger igjen fine kommentarer. Jeg er ikke og kommer aldri til å bli en toppblogger, men jeg vil mye heller ha en liten gjeng som liker det jeg gjør enn å ha mange tusen lesere og masse slemme nettroll lurende rundt. For dem er det mange av. Jeg føler med unge, flotte piker som Sophie Elise og Kristine Ullebø, som får så masse DRITT helt ufortjent. Ok, du synes kanskje øyenbrynene til en person på gata ikke ser helt toppers ut, men du går jo ikke bort til vedkommende og sier “du har sykt stygge øyenbryn, skaff deg et speil”. SÅ HVORFOR SYNES FOLK DET ER GREIT Å SKRIVE SLIKT PÅ NETT!? Jeg derimot, jeg har dere. Snille, oppegående mennesker som bygger opp i stedet for å rive ned. Det er slikt verden trenger.

Håper du har hatt et fint år!


Here are some of the great stuff that happened to me in 2015. I recommend Google Translate for your getting the gist (however, do not trust its grammar, it’s rubbish).


6 kommentarer

Siste innlegg