Ute i god tid

Jeg vet vi er kun (over) midtveis i september, men jeg har allerede begynt å tenke på julegaver, jeg. First things first: Tantebarn. Jeg har to nevøer (på fem og to år) og to nieser (12 og 9 år), og jeg synes alltid det er gøy å bruke litt ekstra tid på å finne gaver til “mine” små. Så, mens regnet pøser ned tråler jeg nettet etter gode kupp. Her er noen tips!

1. Norli og Ark har akkurat nå salg på barnebøker, og Ark har i tillegg 50% avslag på spill og puslespill. Benytt deg av Klikk&Hent-funksjonen, så vet du med sikkerhet at butikken har boken OG du slipper å lete deg i hjel. Jeg synes bøker er flotte gaver å gi, og om jeg kjenner tantebarna mine rett blir det også satt pris på av dem, både nå og senere. Vil også være så dristig å si at det også faller i smak hos foreldrene? Brett- og puslespill kan også være fine avbrekk i en hverdag preget av “skjermtid”. Uansett, her er noen av de fineste jeg fant på Norli:


Den Store Mummiboka (199,-) / Gutta i trehuset med 13 etasjer (79,-) / Charlie og Sjokoladefabrikken (99,-)

2. Platekompaniet har 3 for 200,- på et utvalg DVD/Blu-Ray. Jeg er kanskje litt kritisk mot all “skjermtiden” vi faktisk presser inn med bruk av smarttelefon, iPad, PC, smartklokke, you name it, men om man først skal glane på en skjerm synes jeg det er fint at det er en film som står på. Disney er og blir mine favoritter, og jeg fant Jungelboken, Askepott, Bernard & Bianca, 101 Dalmatinere og mange flere på kampanjesiden til Platekompaniet. Gjelder visstnok bare i september!


= 200 kr. Greit for meg!

3. Jeg kan jo ikke ha et shoppeinnlegg uten å nevne eBay, kan jeg vel? eBay er et skattekammer når det gjelder barneleker. Leker i tre som er mye mer finurlig enn det du finner i norske butikker koster en slikk og ingenting, men selvfølgelig kan kvaliteten variere også her, som med alt annet man kjøper på eBay. Søk som “wooden toy” og  “creative gift” kan føre deg til masse kult, men det er kanskje mest for de aller minste. Likevel, enkelte ting, som disse kaleidoskop-greiene, kan være gøy for både voksne og barn! Det enkle er ofte det beste, ikke sant?

Ellers er det superlurt å være medlem hos BR Leker, de har så mye gode medlemstilbud i tillegg til at du tjener opp sparemerker – som jo får deg til å føle deg skikkelig teit når du klistrer merkene inn i spareheftet ditt, men det kan jo være en liten en som blir veldig glad for å få femti-hundre kroner å kunne bruke i lekebutikken.

Happy shopping! Har du begynt å tenke på julegaver allerede, eller er det bare meg?



Since we’re halfway into September, of course I’ve started thinking  of Christmas already!? Well, I have, and here are some ideas for little nephews, nieces, sons, daughters, grandchildren, siblings, whatever your connection is. Books at bargain prices, three Disney DVDs for 200 NOK and some functional search words for cool stuff on eBay. Happy shopping! Have you started planning for Christmas yet, or is it just me?

4 kommentarer
    1. Jeg er også godt i gang med julegavene!!! haha, så du er ikke alene 😀 Finner jeg noe som jeg føler passer til en person og som i tillegg er på tilbud…så, hvorfor ikke kjøpe gaven der og da 😀 ?
      – Siri

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg