Work it out

Etter en sommer med en del sykdom og dermed lite trening har jeg endelig kommet ordentlig i gang. Denne uka har jeg vært ordentlig aktiv og fått inn alle planlagte økter i tillegg til “nogo attåt”.

Søndag (ja, vi teller med den): Liten gåtur opp til festningen ble til 7 km rundt om i byen.
Mandag: Treningsøkt på SiT Trening Portalen, 15 minutter på tredemølle etterfulgt av diverse apparater som tar for seg henholdsvis armer, skuldre og lår.
Tirsdag: Gikk til Coop Prix Øya for å handle, gikk dermed totalt 5,5 kilometer, hjem igjen med en 4-5 kilo tung sekk på ryggen.
Onsdag: Treningsøkt på SiT Trening Portalen, 15 minutter på tredemølle etterfulgt av diverse apparater som tar for seg henholdsvis armer, skuldre og lår (jeg gjør det samme hver gang).
Fredag (pause på torsdag): Treningsøkt på SiT Trening Portalen, 10 minutter tredemølle (beina mine trengte litt pause) etterfulgt av diverse apparater som tar for seg henholdsvis armer, skuldre og lår.

Øktene mine varer i rundt 60 minutter, ikke fordi jeg nødvendigvis er så utrolig sliten men fordi jeg fort blir lei. Bedre å ta flere korte enn ingen! Følelsen min etter en treningsøkt avhenger faktisk en del av hva jeg har på meg. Skoene må selvsagt sitte godt på foten, men så har vi altså selve tøyet.

a) Det må ikke være for mye av det. Jeg svetter som, vel, en gris, så derfor: Less is more.

b) Det må holde seg på plass. Jeg vil ha en topp som ikke glir opp og blir mer som en magetopp om jeg løper litt. For ikke å snakke om sportstopper…

c) Jeg må føle meg vel i det. Ikke for tettsittende (også på grunn av punkt a) og helst i en flatterende farge.

Her er det jeg trener i for tiden. En grå og superbehagelig t-skjorte fra Missguided (kjøpt på salg, juhuu), mine freshe, flotte joggesko fra Adidas (som er utrolig lette og behagelige å løpe i), og den kule tightsen jeg kjøpte på salg på Gina Tricot i vår. Holder seg på plass, glir ikke og ser bra ut. Full pott!

Som dere ser har jeg også med et treningsarmbånd til mobilen (kjøpt på eBay) slik at den har et sted å gjøre av seg mens jeg hører på musikk. For ja, jeg  ha musikk. Jeg er helt i min egen verden når jeg trener, der jeg teller, konsentrerer meg om å puste ordentlig og hører på treningslista mi, sixpack in the cooler:

Jeg er ikke sånn at visse typer musikk får meg til å gi på, men musikk som gjør meg glad gjør at det ikke blir så tungt! Denne lista er en av mange, for jeg går nokså fort lei. Jeg kan også høre Born to Die – Paradise Edition eller noe helt annet, så lenge det er musikk jeg liker.

Hvor ofte trener du? Og har du treningsmusikktips til meg?


 A lot of text here, so I recommend Google Translate for your getting the gist (although do not trust its grammar, it’s rubbish).

10 kommentarer
    1. Jeg trener aaaltfor sjeldent, for jeg har så og si hatt null motivasjon. Har heller ikke kommet inn i et fast mønster. Men jeg kjøpte en del nytt treningstøy i USA, så NÅ må motivasjonen komme. Ellers får jeg dårlig samvittighet for å ha brukt så masse penger på treningsklær 😀 haha
      – Siri

    2. heheh, litt flinkere enn meg altså da! jeg liker som oftest å gå, med tanke på hvor mye jeg hater buss! og siden jeg bor så sentralt (singsaker), er det aldri noen problem å gå uansett hvor jeg skal hen! men trene er jeg nok litt for lat til! 😮 stå på!!

    3. siribokoholiker: Når mønsteret er på plass, kommer motivasjonen også! Og treningstøy hjelper såklart 🙂 Det er litt hardt i starten, men veldig gøy når man kommer til det punktet at man VIL trene tre ganger i uka!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg