To Paris with love

Åh, dere, åh, dere, ÅH, DERE! For første gang siden alltid har mannedyret og jeg ordentlig sommerferie sammen, og vi skal blant annet til Paris! Jeg skriver “blant annet” fordi vi har cirka en hel måned fri (wohoo) så vi skal ikke bare dra til Paris, men det blir mest sannsynlig den eneste utenlandsturen.

Så, Paris. Ah, hvor lenge har jeg ikke drømt om å dra dit? Eiffeltårnet, Notre Dame, ost i fleng, Musée du Louvre, deilig vin og mat generelt, Châteu de Versailles… Paris! Siden jeg er planleggerfreak nummer én har jeg allerede kartlagt kollektivtrafikkruter og -priser og funnet ut hva som er gratis og ikke av det vi har lyst til å se. Ja, og så skal vi til DISNEYLAND! Som jeg allerede har vært innom, dette blir en drøm som går i oppfyllelse…


(whi)

Jeg gleder meg SÅNN. Vi snakket faktisk om New York i begynnelsen av planleggingsfasen, men vi fant ut at det venter vi med til vi har litt bedre råd ettersom bare flybillettene kom på 12 000 kroner. Nå er det totalprisen for to person tur-retur, så det er jo egentlig ikke så ille, men siden vi begge er studenter så er det litt bedre med en tur der både fly og hotell kom på rundt 7 500 kroner totalt. Vi ankommer Paris tirsdag 16. juni og drar tilbake til Norge mandag 22. juni, så vi får fem hele dager og mesteparten av den siste dagen i Paris, ettersom vi flyr tilbake til Norge nokså sent.

Er det noe vi bare MÅ gjøre i Paris? Shopping, restauranter, severdigheter? Fyr løs!



A dream has come true: We’ve ordered tickets to Paris in June! Musée du Louvre, Notre Dame de Paris, Tour Eiffel, L’Arc de Triomphe, lots of cheese, Les Champs Elysées, Versailles, nice wine, Disneyland… Like I said, a dream come true. We’ll be staying for nearly six whole days (we arrive in the afternoon on Tuesday and depart late on the following Monday), so we are ready to indulge in French culture (and American in Disneyland) as much as we possibly can. Plane tickets and hotel came down to 7500 NOK, so in comparison to our inital plan to go to NYC, where only the plane tickets were 12 000 NOK, we got off cheap, literally. NYC will have to wait until our economics have improved, and in the meantime, we’ll enjoy Paris to the fullest! Anything we just HAVE to do while in Paris? Shopping, restaurants, sights? Hit me!

2 kommentarer
    1. Jeg hadde ikke shoppet særlig i Paris, var dyrt i utgangspunktet og med kursen, tror jeg du faktisk taper penger -.- Men Latinerkvartalet er definitivt noe å sjekke ut, utrolig god mat og koselig!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg