Style: 17. mai

Norges nasjonaldag nærmer seg med stormskritt, og jeg er som vanlig litt usikker på hva jeg skal ha på. Det må nevnes at jeg har bunad (trønder-, type blå) men den er hjemme hos foreldrene mine og om jeg skal ta den med til byen må jeg stryke skjorta selv, noe jeg for å være helt ærlig egentlig ikke tør. Tenk om jeg ødelegger den!? Så, det blir mest sannsynlig ikke bunad. Men hva skal jeg ha på da?

Jeg synes det er flott å bruke rødt, hvitt og/eller blått på 17. mai – de er tross alt fargene på flagget vårt og det er jo over alt på denne dagen, så hvorfor ikke matche? Samtidig kan man holde seg til bare én eller kanskje to farger på klærne og så kanskje hente inn farge nr. tre med accessoirer, det er opp til hver enkelt! Og så kan man selvfølgelig ha på seg helt andre farger også, så lenge man pynter seg. Det verste jeg ser er grå joggebukser og hettegenser på syttende mai, æsj!

Akkurat nå er jeg veldig inspirert av vårkampanjen til Bik Bok. I år er det masse blonder og blomster, og er det noe jeg liker så er det blonder og blomster. Nedenfor kan du se det flotteste jeg fant på nettsiden deres, og min største favoritt er det hvite blondesettet – så stilig!


(bikbok.com/no)

Men så har vi et lite problem, og det heter Save-o-rama. Jeg har bevilget meg selv 100 kr å shoppe for hver måned, og disse… Vel, la oss si at bare det billigste plagget overskrider budsjettet med 100%, og det kan vi ikke ha noe av, for jeg har bestemt meg for å ha Save-o-rama i hvert fall ut juni. Uten å bruke mer enn 100 kr hver måned.

DERMED må jeg finne nasjonaldagantrekket blant klærne jeg allerede har, og siden jeg har ganske mye skal nok det gå meget fint. Under kan dere se noen Polyvore-antrekk som ligner litt på det jeg kan ende opp med fra mitt eget klesskap.

 

 

17. mai

 

17. mai #2

 

17. mai #3
Det nederste antrekket ble kanskje litt laidback, men toppen jeg tenkte på er litt annerledes i stoffet (mer chiffon-aktig) og ser dermed litt “finere” ut enn den over. Det var tre forslag hentet fra klesskapet mitt (alle accessoirene kan jeg riktignok ikke skryte på meg å ha i mitt eie, men…), hvilket antrekk syntes du er finest? Og hva skal du ha på deg på nasjonaldagen?
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg