Françoise Hardy

Jeg er jo/skal bli fransklærer. Én av måtene jeg opprettholder fransken min på er å høre fransk musikk, gjerne av den litt eldre typen à la Serge Gainsbourg og Brigitte Bardot. Og så satt jeg på søndag og så Moonrise Kingdom og hørte en finfin franskspråklig sang på soundtracket som jeg selvfølgelig googlet etterpå. Voici Françoise Hardy!

Françoise Hardy, den sjarmerende unge damen avbildet over, er i dag over 70 år gammel. Hun hadde sin storhetstid på 60-tallet, og her er de to favorittsangene mine fra albumet Tous les garçons et les filles fra 1962:

Tous les garçons et les filles

Le temps de l’amour


I am, well, I am to become a French teacher. I use to listen to French music to maintain my language skills, mostly old-timers like Serge Gainsbourg and Brigitte Bardot. And then I was watching Moonrise Kingdom last Sunday, and this great French song was part of the soundtrack, so of course I googled it afterwards. Hello, Françoise Hardy! Françoise Hardy, the charming young lady on the picture above, has passed her 70th birthday. Her “golden days” were during the 60s, and here are my two favourite songs from the record Tous les garçons et les filles, released in 1962.

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg