Pastry

I går prøvde jeg meg på wienerbrød og croissanter for første gang, og jeg synes det gikk riktig bra! Nå skal det sies at hverken butterdeig eller vaniljekrem var laget fra bunn, jeg kjøpte altså begge deler ferdig fra butikken, men det er jo fint at selv så enkle løsninger gir et godt resultat. Memo til meg selv: Mer sjokolade i croissantene neste gang!

(til fire wienerbrød og seks croissanter gikk det med en pakke Findus butterdeig og ca. en og en halv desiliter vaniljekrem) (og bittelitt sjokolade, men som sagt, må bruke mer neste gang!)


Yesterday, I tried making Danish pastry and croissants for the very first time, and it went really well! I have to admit that both the butterdough and the vanilla custard was bought at the store, but it’s nice to see that such easy solutions lead to a good result! A little note to myself: More chocolate in the croissants next time!

(a package of Findus butterdough and 1,5 dl vanilla custard turned into four Danish and six croissants) (oh, and a tiny bit of chocolate, as mentioned, need to use more next time!)

10 kommentarer

Siste innlegg