Pack, packing, packed?

Noe av det mest krevende ved å reise er å pakke. Nei, vent, det som er krevende ved å reise er å pakke, det er ikke så mye mer som er krevende når jeg tenker meg om. Man må ta med allsidige plagg, tenke på at man skal være mye ute, ta været i betraktning (og det er jo ikke alltid en enkel sak…), det man skal bruke må være behagelig OG SÅ vil man jo gjerne ta seg bra ut, også. Jeg vil i alle fall det. Og så kommer man til alt det andre: Sminke, hudpleie, kamera… På toppen av alt vil man jo også pakke så lett som mulig for å få plass til det fantastiske man kommer over på turen. Hvordan skal kabalen gå opp?

Som dere kanskje ser på det første bildet har jeg med en nokså liten koffert, den kan faktisk brukes som håndbagasje! Ferdigpakket er den nokså full, MEN jeg har med en ryggsekk (i kofferten) som jeg skal bruke som håndbagasje på vei hjem. Som håndbagasje på vei nedover bruker jeg en vanlig veske (som har plass til kamera, vannflaske og diverse og dermed skal brukes nede i Barcelona), som lett får plass i enten kofferten eller sekken på vei tilbake, og i tillegg har jeg med en mindre veske til bruk på kveldene.

1. Tenk basisplagg.
Hva går til alt? Jo, basisplagg. Denne gangen tar jeg med et par svarte jeans, en basic t-skjorte, en singlett, skinnjakke, en genser, svart zipperkjole og en flanellskjorte. Og så kommer undertøy, sokker, strømpebukse og skjerf i tillegg, selvfølgelig. Det ble faktisk bare tre plagg i kofferten siden jeg har på meg resten!

2. The godess wears nada.
Når det gjelder sminke: Du har ikke behov for å ta med paletten med 100 øyenskygger. Du trenger ikke å ha tjue leppestifter å velge i. Velg deg på forhånd én (enkel) look du vil holde deg til på turen, og pakk det du trenger til den. Jeg tar med meg: mascara, liquid liner, øyenbrynsblyant- og voks, pudder, bronzer, blusher og to leppestifter (en rød, en rosa). Jeg vurderer også Illuminizing-foundationen min, for den er SÅ fin blandet med fuktighetskrem. Men jeg trenger den ikke… Vi får se! Og som alltid er Savex-krukken med i håndbagasjen, for den klarer jeg meg ikke uten.


Sminken OG hudpleieproduktene fikk faktisk plass i denne fine lille saken, og til og med foundationen fikk være med!

3. Sko.
Herregud, sko. De gjør så mye for et antrekk. For holdningen! Jeg skulle gjerne vandret rundt i Lita-paret mitt, tatt på et par flashy hæler til middag, sett kul og laidback ut med sneakers på flyet, brukt høye støvletter på shopping og bare sett dashing ut skomessig hele tiden, men så kommer fornuften inn og kremter lett: “Du har ikke behov for sju par sko på én langweekend”. Ok, da… Så denne gangen tar jeg med joggesko og boots. To par der altså! (man må jo ha plass til shoppingresultatene, og sko tar unødvendig mye plass)

4. Hudpleie
En av de få tingene jeg prioriterer foran koffertplass til hjemturen er hudproduktene mine. Nå har jeg heldigvis ikke så mange, men de jeg har blir med. Det som er lurt er reisestørrelser eller små beholdere man får kjøpt på Nille og lignende, for da kan du ha med alt du trenger uten å drasse på fem liter produkter. I tillegg til det på bildet tar jeg også med bomullspads og q-tips.


Matchy-matchy!

5. Diverse
Enkelte ting kommer man kanskje ikke på at man kan ha bruk for, men etter et par turer har jeg fått litt innsyn i hva som kan være kjekt å ha med seg.

Paraply er veldig kjekt, spesielt om man har en liten en som ikke tar opp altfor mye plass i hverken koffert eller veske. Dette er kanskje en given men mobil- og kameralader – lett å legge igjen, ikke så lett å klare seg uten. Noe å gjøre på flyet, her i form av Kindle (fulladet) med hele Harry Potter-serien på plass og ørepropper slik at jeg kan høre på musikk. Jeg tar også med meg notatbok og penn, i tilfelle jeg kommer på noe, uansett hva det er.

Andre ting som kan være kjekt:
Tøynett og et par (ekstra) plastposer (til f.eks. skittentøy eller til beskyttelse under hjemturen), smertestillende, balsam i reisestørrelse (noen hoteller har bare sjampoo), tørrsjampoo (jeg liker Lush sin i pudderform, så slipper jeg å ta med gassbeholder på flyet), antibac (våtservietter eller gel) og nå kommer jeg ikke på noe mer.

Nå er jeg altså mer eller mindre ferdigpakket, må bare få på plass det som skal være i håndbagasjen og slikt (og hente medisin på apoteket, må må må huske det!) og så er jeg klar til å dra. Vi skal ta toget til flyplassen kvart over fem i morgen, så jeg må vel legge meg rundt sju i kveld…


A quick view of what I’m packing for a (long) weekend in Barcelona. I’ve limited clothing down to seven(!) items and I’m bringing only two pair of shoes, so I’m kind of proud. And I’m bringing an extra backpack so I can fit all my new shopping treasures when it’s time to go home. Planning ahead, that’s all I’m saying…

10 kommentarer

Siste innlegg