Brow game

Øyenbryn er SÅ viktige for ansiktet. De rammer inn og definerer, og jeg synes det er så fantastisk fint med velstelte øyenbryn. Det er vel også grunnen til det er til øyenbrynene jeg vier mest tid i skjønnhetsrutinen min.

Selv om jeg har en nokså mørk hårfarge er jeg blitt skjenket bortimot transparente øyenbryn og vipper fra naturens side. Det gir ingen logisk mening, men det er nå engang sånn. Derfor er permanent brynfarge etter hvert blitt en god venn. Jeg har prøvd bl.a. Depend sine (både “snabbfarg” og vanlig), men favoritten er nok den noe gammelmodige Kolokrem. Sånn som mamma brukte! Uansett, Kolokrem i fargen brun er den varianten jeg bruker.

Det varierer veldig hvor ofte jeg farger brynene, sånn som nå var det LENGE siden sist, men jeg prøver å få det gjort ca. hver måned. Om jeg gjør det så ofte slipper jeg å få sjokk når jeg farger: “OI, så tykke øyenbryn jeg egentlig har!” Så ja, jeg mener det når jeg sier transparente øyenbryn… Siden fargen ikke vil virke helt innerst på brynet må jeg bruke noe daglig slik at jeg får den formen jeg vil ha. Min nye favoritt er Brow Wiz i fargen Medium Brown fra Anastasia Beverly Hills, en brynpenn som passer perfekt til dette siden spissen er så tynn.


(ops, sølte litt farge)

Ettersom jeg farget brynene i går kveld så er det litt farge igjen på huden, men dette pleier å forsvinne etter et par dager med rens og hudkrembruk. Jeg ser også at jeg kanskje kunne trengt en nappe-/stusserunde, men samtidig liker jeg at de er litt “ville”. Med hjelp av brynvoks (fikk en flott en fra Sumita Beauty da jeg var Glossybox-abonnent kalt “Brow Set”) så holder de formen hele dagen, så jeg tror jeg beholder dem som de er for nå.


In my opinion, eyebrows are super important. They frame your face and really defines your facial features, and well-groomed brows are just so beautiful. That’s the reason I spend more time on my brows than anything else in my beauty routine, I guess… Since I was graced with transparent-coloured eyebrows, I use permanent colour on mine. I’ve tried several, like the ones from Depend, but my favourite is Kolokrem (the one my mother used!) in brown. The colour won’t work on the inner part of my brows, though, so I get some daily help from Brow WIz to achieve the shape I want. I used Kolokrem last night, so there’s still some colour left on my skin, but that usually goes away after a couple of days of rinsing and use of moisturizer. I see that I could perhaps do a bit of plucking and trimming, but at the same time I like them a bit “wild”. With a brow wax (like the one I have called Brow Set from Sumita Beauty) they keep in place all day, so I think I’ll keep them like this for a while.

12 kommentarer

Siste innlegg