Moomin fever

Bedre sent enn aldri: Her kommer de fine Mummi-produktene jeg fikk til jul (pluss pluss)!

Den fine Mummimamma-muggen og emaljekoppen(!) fikk jeg fra største storesøster, Stinky- og Eventyr Flytter-koppene kom fra minste storesøster og Skitur med Herr Brisk-koppen fikk jeg da jeg ga blod rett før jul. Heldige meg!

Og dette er aller siste tilskudd i samlingen, nemlig Mummijubileumskoppen som jeg kjøpte i dag! Det er faktisk 70 år siden den første Mummitrollhistorien ble til, og det blir markert med denne mummihuskoppen. Dette er faktisk den aller første mummikoppen jeg har kjøpt til fullpris, og det sier litt i og med at jeg nå har sytten stykker(!). Hurra for Mummi!


Better late than never: Here are the Moomin products I was given this Christmas (and some more). The pitcher and the enamel mug were presents from my oldest sister, the Stinky mug and the Adventure Move mug were from my youngest sister and I received the Skiing With Mr Brisk mug after donating blood just before Christmas. The latest addition to my collection is the Moomin 70 year anniversary mug, which I bought today. 70 years ago, Tove Jansson brought Moomin to life in her books, and that is celebrated by this special edition Moomin house mug. This is actually the very first mug that I’ve bought without any doscounts, and that’s saying a lot since it’s my 17th mug(!). Moomin, hooray!

10 kommentarer

Siste innlegg