La vie est belle

Som nevnt kjøpte jeg meg ny hverdagsparfyme i romjulen. Valget falt på Lancômes La vie est belle, en parfyme som både høres og ser bra ut, og så lukter den selvfølgelig kjempegodt, og det er jo tross alt det viktigste.

Den er bare så fransk. Den har jo et tørkle knyttet om halsen, til og med!

Slik beskrives duften på Fragrantica.com:
“The concept of this fragrance is centered on the idea of natural and simple beauty, freedom from conventions and the choice of once own vision of happiness. The fragrance is a kind of outlook on life, inspired by joy and pleasure in small things. (…) The final formula is the result achieved after three years of probation and 5000 versions. Iris is the key ingredient of the perfume, surrounded by orange blossoms and jasmine in the heart. The composition?s opening provides fruity flavors of black currant and pear, while the base is warm, gourmand and powdery due to almond-like accords of tonka bean, praline, patchouli and vanilla.”

Dette er altså en nokså søttduftende parfyme, noe jeg liker veldig godt. Den er derimotikke for søt, som for meg kan virke kvalmende, men den er akkurat lett nok til å være søt og behagelig på samme tid. Dette er kanskje en av de mer “voksne” parfymene jeg har på linje med Eau de Chloé, men det er kanskje like greit siden jeg nå jo faktisk er 23 år gammel. Med tanke på fremtiden og jobben som lærer er det også fint å ikke lukte som en “baby prostitute”, som de sier i Mean Girls.


Jeg kjøpte altså et gavesett til halv pris, så jeg betalte 260,- i stedet for 520(!) for 30 ml edt, dusjgele og bodylotion. Om du vil ha bare eau de toilette på Vita eller Kicks ser jeg at du faktisk må ut med 520 kroner da også. Så vet vi det.

“La vie est belle” er fransk og betyr “livet er vakkert”, noe jeg skal prøve å ta med meg inn i det nye året. Å bare glede seg over små ting var noe som gjorde 2014 til et veldig fint år for meg, for jeg klarte å fokusere på det positive selv om de positive tingene kanskje ikke var så store. Og det tror jeg det er ganske mange som glemmer noen ganger. Så hver dag når jeg tar på meg denne parfymen skal jeg bli minnet på og glede meg over at “la vie est belle”.


I bought this the day before NYE, and I am so happy with it. First and foremost, it’s sooo French. The bottle even has a scarf tied around its neck! It has a very sweet smell, but not too sweet as to make me sick as some tend to do. This is neutral enough to make the sweetness comfortable, and thus it makes a great everyday perfume. It is also a bit more grown up than many other perfumes I’ve own, and since I am 23 years old now, that might not be too bad(?). Being a teacher and everything, I don’t want to smell like a “baby prostitute”, like they say on Mean Girls. 
“La vie est belle” means life is beatiful, something that I’ll try to take with me into the new year. To find joy in the small things is something that made 2014 a very good year for me,  as I managed to notice the positive sides of life even though they weren’t that big. This is something that I think a lot of us forgets! So, every day, when I put my perfume on, I’ll be reminded of and find satisfaction in the fact that “la vie est belle”.

6 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg