My year in music

Som mange av dere sikkert har oppdaget så har Spotify en funksjon der man kan se musikkåret sitt, med en oversikt over antall minutter man har lyttet til musikk, hvilke artister man har hørt mest på og hvilke sjangere man har hørt mest – for å nevne noe. Jeg er jo kanskje over gjennomsnittet glad i musikk, og tenkte jeg skulle lage et innlegg dedikert til nettopp musikkåret mitt.

Men først må jeg oppklare dette:

Når jeg ikke får sove hører jeg på standup på Spotify. Ikke hvilken som helst standup, men showet New in Town med amerikanske John Mulaney. Ettersom jeg da har hørt på John Mulaney-lista i veldig veldig mange netter, troner denne “artisten” på toppen av mitt 2014. Når dette nå er fortalt, vil jeg se bort fra dette når jeg nå skal skrive om hvilken musikk jeg hørte på i 2014, siden standup ikke er musikk. 

I 2014 (eller, hittil) spilte jeg musikk fra Spotify i til sammen 55 884 minutter. Dette tilsvarer mer enn 931 timer! 53% av tiden brukte jeg Spotify på mobilen til å høre på musikk. Jeg har visst hørt mest på musikk på onsdager, for da har jeg i gjennomsnitt hørt på musikk i fem timer. Torsdag og fredag kommer på delt andreplass.

Her er artistene jeg likte best på henholdsvis vinteren, våren, sommeren og høsten (slet med å sove på sommeren, ergo John Mulaney):

Her er mine topp ti spilte sanger:

Og hvis du er interessert i topp 73 (topp 100 minus John Mulaney-“sangene”) kan du høre dem her:

Det ble også generert en liste med musikk Spotify tror jeg kommer til å like basert på 2014-musikken min, og den finner du her:

 

Noe har jeg hørt fra før men mesteparten er nytt, så dette blir spennende! Har du sjekket ut dette for deg og ditt musikkår? Hvis ikke kan du gå inn på spotify-yearinmusic.com og finne hele oversikten.


Just a little review of my year in music, provided by Spotify. Here you can see my fav artists, what I listened to when, my top 10 songs and the further 63 most played songs (I deleted the John Mulaney standup tracks as those work as lullabies for me and sometimes I listen for like 5-6 hrs every night – yes, I am weird) and I have also included the list of songs recommended to me by Spotify for the new year, based on my music preferences for 2014. Check out yours at spotify-yearinmusic.com!

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg