Mockingjay pt. 1: The soundtrack

I går ble filmmusikken til Mockingjay pt. 1 sluppet på Spotify. Jeg ELSKET soundtracket til The Hunger Games og fant mange bra låter blant dem tilegnet Catching Fire også, men dette? Vel…


Fint cover, da. (time.com)

For meg blir det altfor “techno”. Jeg synes ikke masse dataprodusert musikk (heihei, jeg har ikke peiling på termer innen musikk så excuse my lingo) passer til historien og settingen i det hele tatt, og dermed blir dette veldig feil. Forhåpentligvis bruker de musikken slik som på de andre filmene, altså ikke i det hele tatt, så da blir jeg ikke plaget av det under det planlagte kinobesøket på fredag (GLEDER MEG!).  De eneste sangene jeg faktisk gadd høre gjennom var Yellow Flicker BeatScream My NameDead Air og Ladder Song. Under kan du høre gjennom hele albumet (forutsatt at du har Spotify).

Hva synes du?



I absolutely adored the soundtrack of The Hunger Games, and I found most songs agreeable on the Catching Fire soundtrack as well, but then came the Mockingjay pt. 1 soundtrack… It’s just too techno for me. This kind of computer-created music (I know absolutely no technical terms when it comes to music so excuse my lingo) does not correlate whatsoever with my view of the books and the previous movies, but hopefully they’ll use the music the same way this time as they have the previous two. Which is not at all, so it won’t bother my cinema experience this Friday (YAY!). I found only four songs I kind of liked, Yellow Flicker BeatScream My NameDead Air and Ladder Song. You can listen to the entire album above (well, if you have a Spotify user). What do you think?

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg