Seriøs student

I går deltok jeg som nevnt på Alumnuskompasset, og i dag var jeg faktisk tilstede under en doktorgradsforelesning og følgende disputas der en av foreleserne mine, som da altså har skrevet en doktoravhandling, skulle forsvare forskningen sin. Så utrolig lærerikt! Vi var bare en håndfull studenter til stede, noe jeg syntes var litt rart ettersom a) forelesningen er ekstremt i tråd med et av temaene i ene emnet vi tar i høst og b) vi skal skrive masteroppgave snart og selv om doktorgrad er mye mer omfattende enn master, er det fint å ha litt innblikk i hvordan ting foregår. Det synes i alle fall jeg!

Da vi kom lå faktisk kopier av avhandlingen ved inngangsdøra, så nå har jeg faktisk en hel bok med masse nyttig info om flerspråklighet og hvordan man tilegner språk. I tillegg til en god del sider med nyttige kilder!

Jeg føler virkelig jeg fikk noe nyttig ut av denne dagen, og i tillegg fikk jeg se en av foreleserne mine i kul hatt og kutte – Harry Potter style! Sånn er det visst å være chairman under en doktorgradsforelesning. I tillegg er veldig gøy å tenke på at hun som var foreleseren min i language acquistion i vår (og som var med og ga meg en A på eksamen) nå har en doktorgrad! Hurra for Anne!


As mentioned, I attended an alumni seminar(-ish) yesterday, and today I was present when one of my lecturers presented and defended her PhD. So very interesting and not to mention educational, but in spite of that there were only a handful students present. I find this day being incredibly handy considering we’re getting closer and closer to our MA thesis and yes, there is a big difference between a PhD and an MA, but I think it’s good to know how things work. We also got a copy of the thesis, so now I have a whole book full of stuff on language acquisition and not to mention all the pages of references, which can come in quite handy when I’m doing a home exam on linguistics and language acquisition in a couple of weeks. All this aside, I’m also thrilled that my lecturer now has a PhD! Yay, Anne!

8 kommentarer

Siste innlegg