Matrix Biolage Fiberstrong Masque

Denne krukken med hårkur var et av produktene som var med som bonus i min seneste BeautyBay-bestilling (les mer her). Jeg har ikke prøvd så mye fra Matrix før, mest fordi jeg bruker nesten bare billigprodukter til håret, men jeg testet et par sjampo- og balsamprøver som var med i en Glossybox uten å bli videre imponert. Hårkur har man uansett alltid bruk for, så nå får dere høre hva jeg synes om denne!

Krukken selges for rundt hundre kroner (102,40) og produktet beskrives slik:

“Matrix Biolage Fiberstrong Masque is an intense treatment which helps to reduce hair damage. Specially formulated for weak, damaged and fragile hair, Biolage Fiberstrong Masque reinforces the hair and infuses a natural looking shine for an instant vitality boost. The technologically advanced formula is enriched with Bamboo Extract and works to deeply moisturise the hair. Ideal for preventing and repairing damage caused by excess brushing and styling, Biolage Fiberstrong Masque intensely reconditions the hair, leaving it feeling reinforced with a beautiful, radiant shine.”

Produktets emballasje og ytre utseende:
Enkelt og greit, det er vel det meste man kan si om emballasjen på dette produktet. Det er en hårkur, det er det det står på og that’s it. Enkelt og greit. Det er dessverre ikke så mye i krukken.

Konsistens og lukt, påføring og resultat:
Produktet lukter friskt og godt, uten å ha en for sterk duft. Lukten henger litt igjen i håret etter bruk, men for min del var det et stort pluss siden jeg syntes det luktet godt. Masken er ikke for tykk og er enkel å fordele i vått hår, men siden jeg har ekstremt tykt og langt hår må jeg bruke MYE produkt, noe som ikke er så bra ettersom krukken rommer bare 150 ml. Én krukke tilsvarer dermed ikke så mange gangers bruk for meg. Jeg har brukt hårmasken et par ganger nå og merker at håret forsåvidt er litt mykere, men ellers er det bare lukten jeg merker noe til. Jeg synes derfor at for eksempel Deep Treatment-kurene fra Aussie er bedre.

Dom: 5/10
Verdt pengene? Nja. Prisen er jo ikke så høy, og om du har tynnere og/eller kortere hår enn meg har du nok flere gangers bruk av en slik krukke. Jeg har også en ganske grov hårstruktur som fører til at glatt og skinnende hår er mer eller mindre uoppnåelig, så man skal kanskje ikke forvente de store resultatene. Jeg kommer nok ikke til å skaffe meg denne igjen ettersom jeg har billigere alternativer som gir mer synlig effekt.


This Matrix hair masque is just so-so for me. A quite small container for my Rapunzel-esque hair (really thick and long) does not provide much use, and as the effect is quite poor (well, it gets a little bit softer…) I won’t rush off to get another one when this is empty. I’d rather use the Deep Treatment products from Aussie as they are cheaper and has a better effect on my hair.

2 kommentarer
    1. Aldri hørt om dette merket, og tviler på at jeg kommer til å prøve dette produktet. Det virket jo helt greit, men jeg har også tykt og langt hår…så det hørtes jo ikke så økonomisk ut for vår del kan man si :p Så det var synd : /
      – Siri

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg