Bookworm

Fordelen ved å være vikar på den skolen jeg jobber på er at den har en filial av fylkesbiblioteket. I det siste har de hatt boksalg: Flere bord fulle med bøker til bare ti kroner pr. stk. Selvfølgelig stakk jeg innom en tur når det uansett var ti minutter til neste buss!

Jeg endte opp det disse tre: Pirater! av Celia Rees, Witches Abroad av Terry Pratchett og Life of Pi av Yann Martel. De to innbundne var litt småslitte, mens pocketen ser nærmest ubrukt ut. Ikke har den biblioteksstrekkode heller, noe jeg fant litt merkelig, men jeg skal ikke klage! Det er tross alt ikke hver dag man får tre bøker til tretti kroner totalt.

Jeg villet lese Rees-boken en stund så ble veldig glad da jeg fant den, og Life of Pi har jeg ikke sett filmatiseringen av ennå, så da var det fint å finne den også, spesielt når den er på engelsk. Terry Pratchett er en anerkjent fantasyforfatter som jeg faktisk ikke har lest noe av ennå, så det blir spennende å se hvordan Witches Abroad er!


The school I’m subbing at has a library, and they’ve been selling out old/rarely read books for 10 NOK each. I ended up with Pirates! by Celia Rees (in Norwegian), Witches Abroad by Terry Pratchett and Life of Pi by Yann Martel. Two were hardcovered and a bit worn, but the pocket seems almost brand new. Three books for a total of 30 NOK, it’s not like that happens every day!

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg