Wishin’ Wednesday: Time

Ja, siden vi nå nærmer oss november og med det eksamenstid, så merker jeg at tiden egentlig ikke strekker til. Spesielt ikke når jeg er lærervikar og har søvnproblemer i tillegg til masterskisseskriving, deltidsjobb og semesteroppgaver. Så i dag ønsker jeg meg mer tid, slik at jeg slipper å få dårlig samvittighet når jeg ser American Horror Story, eller jeg kan gå meg en tur uten å tenke “åh, nå må jeg skynde meg, kan ikke kaste bort tid på dette!” 


“Oh dear, look at the time!” (behance.net)

Jeg føler meg altså litt som den hvite kaninen i Alice i Eventyrland som bare flyr rundt og uroer seg for at tiden ikke strekker til, men som i alt oppstyret bare kaster bort tid på å uroe seg. Så selv om jeg skal gjøre unna en oversettelsesoppgave i fransk, dra på forelesning og helst begynne på masterskisse (og lage mat, vaske klær, etc.) i dag, så skal jeg prøve å puste litt. Innimellom. Er du stressa?



Today’ I’m wishin’ for some more time. I’m being a substitute teacher while having a part-time job, sleep problems, a master thesis draft which is due soon and “regular” assignments. I want to be able to watch some “American Horror Show” without feeling bad about it! I guess I recognize myself in the White Rabbit in the Alice in Wonderland stories, where he runs around being super worried about time running out, but in fact he wastes time by running around and fussing about it. So even though I’m attending lectures, doing a translation assignment in French, starting on my master’s thesis draft (and do the laundy, make dinner, etc.) today, I’m going to try to breathe a bit. Now and then. Are you stresses out?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg