Mree

Som jeg har nevnt før så finner jeg ofte ny musikk gjennom TV-seriene jeg følger. MTV-serier som Awkward, Faking It og Teen Wolf er veldig greie, for der kommer det opp på skjermen hvilken sang som spilles, i stedet for at man skal prøve å få tak i deler av sangteksten og dermed Google det etterpå (ikke så vanskelig dette heller, men uansett). Faking It og Awkward er spesielt serier der jeg oppdager ny musikk, og ukas episode av Faking It var det med en sang av Mree.


(mreemusic.com)

Mree betegnes som en “emerging experimental folk artist whose voice is often described as angelic while her lyrics portray a depth well beyond her age” (mreemusic.com) og hun er faktisk ikke mer enn 21 år gammel! Sangene er for det meste ganske rolige, med den allerede nevnte angeliske stemmen som går meget høyt og vel så det. Veldig fin musikk å høre på nå i høst, rolige og harmoniske toner som godt kan stå på i bakgrunnen mens man leser og drikker te.

Jeg har hørt 2013-albumet Winterwell en del ganger nå, og det er egentlig det albumet jeg skriver ut fra. Jeg må bare gjenta dette med harmonisk, for det er virkelig et betegnende ord når det gjelder denne musikken. Lydbildet er veldig pent, med innslag fra forskjellige sjangere, noe som gjør det ganske nytt i mine ører. Dette gjelder forsåvidt også for albumet Grow fra 2011, men her er kanskje musikken hakket “enklere” enn Winterwell. Ettersom jeg har kun hørt et par sanger, deriblant Breathe Easy, så skal jeg ikke uttale meg så mye mer om dette albumet, men du kan høre det under.

Noe for deg?
Liker dere forresten slike musikkinnlegg? 



I discovered the young artist Mree via the MTV show “Faking It” this week, and oh my, what an angelic voice! Such harmonic, beautiful music, perfect for autumn evenings with a book and a cup of tea. I’ve listened to the album “Winterwell” from 2013 and I really, really like it. This heavenly voice of hers combined with a quite broad spectre of musical genres sounds like nothing I’ve really heard before, and I very much appreciate it when that happens. Her first album, “Grow”, is much of the same, but perhaps with a simpler sound than “Winterwell”. Both are good though, and they’re both on Spotify.

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg