What to gift: Brothers-in-law

Jada, vi starter tidlig i år. Jeg har allerede gjort unna julegavene, til storesøstre, venninner, foreldre, nieser, nevøer og svigerbrødre. Spesielt sistnevnte er år etter år en utfordring, fordi de a) ønsker seg aldri noe og b) er litt vanskelige å kjøpe klær til. Jeg liker å kjøpe klær til folk (de jeg vet størrelsen til, i alle fall) og jeg treffer som oftest blink, men disse svigerbrødrene mine blir jeg altså aldri klok på. Enten blir det for langt eller for løstsittende eller for kort eller for tettsittende. Så hva skal en stakkars jente gjøre? År etter år har jeg gått for en relativt bra kombo, nemlig en CD/film og sjokolade eller annet godteri til. I fjor dristet jeg meg til å legge ved en ansiktsmaske (for menn!), men det ble mottatt med varierte reaksjoner, for å si det sånn.

I år prøver jeg noe nytt. Jeg driter i den uskrevne regelen om at det kun er jenter/damer som kan få ting til kjøkkenet (det virker i alle fall som om den regelen fins) og kjører på med litt stuff fra Nicolas Vahé. Jeg ble introdusert for dette danske merket da jeg jobbet i interiørbutikken Browns i sommer, og jeg falt helt pladask. God kvalitet, god smak og i tillegg (veldig) fint design.


Salt med parmesan og basilikum / jordbærsyltetøy med mynte / trøfler med kokos og “crunch”

I tillegg til å være fint og smakfullt har en slik gave også en annen egenskap: Det er ikke noe som står og tar plass for evig. Det er matnyttig i ordets rette forstand, og etterpå er det borte. På den måten synes jeg det er bedre å gi en slik forbruksvare i stedet for å gi bort et eller annet annet som bare blir stående blir unnastuet for aldri å brukes.


(brandworkz.dk)

Over ser du et utvalg av de forskjellige produktene som fins: Oljer, glaze, marmelade, te, krydder, urteessens, drikke, pesto, majones, sennep, etc. Noe for alle, og det ser jo så lekkert ut! Nicolas Vahé-produkter kan kjøpes på Browns (nettbutikk her), Ting og Cornelias Hus, for å nevne noen. Jeg tar selvfølgelig utgangspunkt i Trondheim siden det er her jeg kjenner utvalget, men her kan du finne komplett forhandlerliste.

Neste søndag kommer julegavetips-varianten til nevøer og nieser! Hva synes du om slike innlegg?



I thought I’d try to give some tips on what to buy brothers-in-law for Christmas. In prior years, I’ve gone for t-shirts, DVDs/CDs and some kind of chocolate or sweets, but this year I decided to go for something else. I was introduced to Nicolas Vahé products when I started working in a home decor and gifts shop this summer, and it is truly great: It tastes great, the quality is impeccable and best of all, it looks so good on your kitchen counter! What I like best about gifting something edible, is that it’s not something that gets stowed away and never used – the recipient will (hopefully) eat it, and then it’s gone! Nocolas Vahé have quite a range of products, there are oils, marmelade, glaze, tea, spices, beverages, pesto, mayonnaise, mustard, etc. There’s something for everyone, and I cannot stress how well the products look – clean design but with that kind of exclusive touch. Next Sunday, I’ll post another post like this, only with gift ideas for nephews and nieces. Do you like posts like this?

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg