Toilljdag

Dette er det mest harry navnet på et salg noen gang (nå synes jeg forøvrig at trøndersk er generelt harry), men et par dager i året er det altså “toilljdag” i Midtbyen her i Trondheim. Jeg pleier ikke å gidde å dra, siden det er stappfullt med folk (les: gale folk) og tilbudene er ikke sååå bra. Men denne gangen gjorde jeg litt research på forhånd, og jammen endte jeg ikke opp med et kupp eller to.

Olympus PEN PL-1 hybridkamera. Jada, jeg kjøper til og med kamera på salg! Har testet det bittebittelitt og er så langt kjempefornøyd! Det er nokså likt det jeg har fra før, men jeg merker allerede at f.eks. bildestabilisatoren er bedre, noe som er superbra ettersom jeg skjelver en del på hendene.

Mummimammakoppen, som de solgte på Jernia til FEMTINI KRONER!!! Så jeg kjøpte tre: En til (Mummi-)mamma’n min, en til min Mummikopp-samlende søster og en til meg selv (så klart).

I tillegg fant jeg meg en bukse, en genser og en julegave på 3 for 100,- på Carlings-utsalg, så det får dere se senere i en antrekkspost!


Here’s what I got at Saturday’s big sale called “toilljdag” (eng. “silly day”), a hybrid camera and a Moomin mug. In addition, I got a pair of pants, a sweater and a Christmas present at Carlings, where I got three items for the nice price of 100 NOK. Guess I’ll be showing them off in an outfit post later!

10 kommentarer

Siste innlegg