100% Vamp

Her om dagen fikk jeg en ny følger på Instagram, nemlig @mur_norge, Instagram-kontoen til Makeup Revolution Norge. “Hm, hva er dette?” tenkte jeg og fulgte linken til nettsiden. HELLO, BILLIG SMINKE! Leppestifter, neglelakker, blush til 39 kroner, foundation til 59 og 79 kroner, etc. Her var det ikke så mye å tape, og siden jeg elsker å prøve ny (billig) sminke la jeg inn en bestilling, der blant annet denne leppestiften var med.

Som dere ser er den veldig mørk, noe som var grunnen til at jeg bestilte den. Det den også er er ekstremt fuktgivende, den er som en lipbalm! Dette påvirker selvfølgelig både farge og dekkevne, og her var det litt skivebom for min del. Den veldig oljete konsistensen gjør det vanskelig å få til en jevn farge, og den glir liksom overalt uansett hva man gjør. Jeg fikk til et nokså OK resultat, men det var etter flere forsøk. Det jeg til slutt endte opp med var å bruke en god, nude leppestift (Makeup Mekka Beach Babe) som underlag for så å påføre 100% Vamp med fingrene og gni den inn. Det høres ikke så bra ut, men det fungerte!

Fargen ble som dere ser nokså mørk (dog ikke så mørk som selve stiften tilsier siden jeg brukte en nude stift under) og jeg synes det ble ganske fint, men det spørs om vanskelighetene med at den holder seg på plass gjør at jeg ikke har denne som førstevalg blant de mørke leppestiftfargene mine. Jeg anbefaler mye heller Wild at Heart fra Makeup Mekka og Midnight Plum fra Max Factor, selv om disse er lysere.

Pluss:

  • fuktgivende
  • fin farge
  • enkel og fin design
  • koster kun 39 kr


Minus:

  • vanskelig å få jevn farge (pga. vel fuktgivende konsistens)
  • tidkrevende å legge
  • fungerer ikke alene, men trenger underlag (på mine lepper, i hvert fall)
  • holder ikke så lenge (forsvinner helt ved spising/drikking), så avhengig av at man har anledning til å gjenta påføring jevnlig

 

Det jeg har lagt merke til med mørke farger, er at de er vanskeligere å legge enn for eksempel bær- og rosatoner, der fargeforskjellen ikke er så stor og ujevnheter synes dermed ikke så godt. Konsistensmessig burde denne leppestiften være perfekt for meg, siden leppestifter med litt “tørrere” formula ender opp som klumper på munnen min. Derfor lurer jeg litt på om jeg skal prøve en annen farge, bare for å se om teorien min stemmer.

I tillegg til 100% Vamp bestilte jeg også en foundation og en kremblush, som jeg kommer til å poste innlegg om senere!


Ordered myself a new lipstick, this time trying out Makeup Revolution, which has now come to Norway, apparently. The shade I got was 100% Vamp (hence the title), and the prist was an astonishing 39 NOK. But sadly, the quality matched the cost, and its too oily consistency ruined the whole thing as it made the lipstick very runny and not very lasting. I did however achieve an OK result using Makeup Mekka’s Beach Babe underneath it, which I have shown on the picture above. This doesn’t last for long though, so I need to reapply quite often, especially when drinking or eating – the colour just disappears in those situations! On the bottom of the post you can see the foundation and cream blush which was included in the same order as the lipstick, and I will post about those later!

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg